כמה עולה לרשום סימן מסחר?

סימן מסחר יכול לבוא לידי ביטוי על ידי אותיות, מילים, דמויות או צירופים שונים. החברות משתמשות בסימני המסחר במטרה לסמן את זכויותיהן ולשמור על זכויות יוצרים. בדרך זו הצרכן מקשר בין הסמלים לחברה שמייצרת את המוצר וכך נמנע בלבול בינם לבין חברה אחרת. כדי לקבל את סימן המסחר, על החברה לעבור הליך רישום סימן מסחר

הדרך אל הסימן מתחילה בחיפוש

על מנת לבצע רישום סימן מסחר יש צורך לעבור כמה שלבים. הדבר הראשון שיש לבצע הוא חיפוש סימני מסחר. מטרת החיפוש היא לבדוק אם אין חברה או גורם כלשהו שכבר השתמשו בסימן המסחר או שיש ברשותם סימן מסחר דומה שעלול לגרום לבלבול. ניתן לערוך חיפוש בגוגל או ברשות הפטנטים וסימני המסחר.

מבצעים את הרישום אונליין

היום כדי לבצע רישום סימן מסחר לא צריך ללכת רחוק. בעידן האינטרנט שירות רישום סימן מסחר אונליין פתוח בפניכם. כל שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט, לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים, לשלם עבור אגרת טרחה ולשלוח את הטפסים. בתמורה לכך אתם קבלו דו"ח מפורט החותם על ידי עו"ד סימני מסחר שיראה לכם את הסיכויים לקבלת סימן המסחר. לאחר שאתם מקבלים אור ירוק מעורך הדין, ניתן לצאת לדרך ולהמשיך בשלבים הבאים לקידום סימן המסחר.

ישנם יתרונות רבים לרישום סימן מסחר דרך האינטרנט. ראשית, אתם חוסכים זמן יקר והתעסקות עם ניירת וריצות בין המשרדים. שנית, אתם יכולים לוודא במהירות שלא קיים סימן הזהה לזה שלכם ולהבטיח שאיש לא ייקח לכם את סימן המסחר שעל הרעיון שלו עבדתם לאורך זמן. ולבסוף, ניתן לבצע רישום סימן מסחר ארצי או בין לאומי.

משלמים עבור הבקשה

על מנת שבקשת רישום סימן מסחר תתקבל, יש צורך לשלם אגרת רישום סימן מסחר. נכון להיום, עבור הגשת בקשה ראשונה יש צורך לשלם 1,617 שקלים, ואילו עבור בקשה לרישום סימן מסחר שני אתם נדרשים לשלם תוספת תשלום, בהתאם לסוג הבקשה. האישור תמורת סימן המסחר תקף ל-10 שנים, ולאחר מכן ניתן לחדשו.

כמה זמן זה לוקח ומהם השיקולים בבקשת הבקשה?

זמן ההמתנה לבקשה לרישום סימן מסחר היא כחצי שנה בערך. כדי לזרז את הבקשה, קיימת אפשרות ליצור קשר עם הגורמים המטפלים ולהתעדכן בשלבי הטיפול והאישור. הבקשה לרישום סימן מסחר עוברת שלבים שונים, עד שהיא מגיעה אל הבוחן. הבוחן עצמו מבצע בדיקה מעמיקה של הבקשה. דבר ראשון, הוא בודק את כל הפרטים של הסימן ומסווג בהתאם לרשימה שנמצאת ברשותו. הסימן עובר בדיקה מדוקדקת לפי סוגים, סמלים ואותיות כדי לוודא שלא קיים סימן מסחר דומה. בסיום הבדיקה מתקבלת החלטה אם לאשר את הסימן או לדחות אותו.

ערעור והתנגדות לרישום

אם הגשתם בקשה לרישום סימן מסחר וקיבלתם תשובה שלילית, תוכלו להגיש ערעור בבית המשפט. כמו כן, חשוב לזכור כי גם לאחר שמאשרים את סימן המסחר, יכולים להגיש בקשת התנגדות לסימן המסחר שלכם. כל אדם רשאי לעשות זאת במשך שלושה חודשים ביום שלאחר פרסום סימן מסחר. כמובן, כל המתנגד לקיומו של סימן המסחר צריך להגיש בקשת ערעור שבה ידונו בבית המשפט.

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *