כמו בסרטים: כך פעלה המשטרה הרוסית כדי ללכוד כנופיה אנטישמית. צפו

רוסיה: המשטרה הרוסית זייפה רצח של רב – כדי ללכוד כנופיה אנטישמית

שוטרי בילוש רוסים ביימו רצח של רב חרדי – על מנת לתפוס שני חברים בארגון האנטישמי אזרחי ברה׳׳מ (USSR), שעדיין מאמין בקיומה של ברית המועצות.

בעקבות מידע מודיעיני שחברי האירגון מתכננים לרצוח רב באזור קראסנודר שבדרום רוסיה, המשטרה הרוסית, שכינתה את הקבוצה כ"כת נוסטלגיה", חדרה לקבוצה על מנת לעקוב אחר פעילותה.

עם היוודע כוונת האירגון לרצוח את הרב, פנתה המשטרה לרב יורי טקאץ׳ וביקשה ממנו לשתף פעולה ב"זירת רצח מבוימת" שתצטלם ותוצג בפני הכנופיה כהוכחה לכך שרוצח שכיר רצח את הרב. הרב טקץ׳ הסכים, והמשטרה השתמשה במאפרת מקצועית כדי ליצור פצעים בעלי מראה מציאותי על גופו של הרב. תצלום של טקא שוכב על הקרקע בחדר המדרגות של הבניין שלו מכוסה בדם מזויף היה מספיק אמין כדי שהכנופיה הייתה משוכנעת שהוא נהרג.

"התבקשתי לא להתקשר לאף אחד, לא ליצור קשר עם אף אחד, כי יכול להיות סוג של מודיעים", אמר טקאץ׳ לעיתון הרוסי MediaZone. "הם ביקשו ממני לא להופיע בשום מקום ולהיות בבית, כי הם עקבו אחריי הרבה זמן, הם יודעים לאן אני הולך, איפה אני גר – כל הפרטים. בתמורה ל"הרג", דרש השוטר הסמוי למנות אותו לראש הק"ג של קרסנודר. אלכסנדר דודרנקו, בן 60 וזויה מאלובה, בת 70, נעצרו לאחר מכן על ידי המשטרה, שטוענת כי הזוג הם מנהיגי האירגון.

בהתאם לסירובם להכיר במדינה הרוסית המודרנית, אמר אחד החשודים כי לבית המשפט הפלילי בקרסנודר אין סמכות או סמכות שיפוט להגיש נגדם כתב אישום פלילי. שני החשודים טוענים שהם חפים מפשע מהאישומים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *