כץ, ארדן וליאון חנכו את כביש הטבעת המזרחי

כביש 4370 המחבר את בנימין לירושלים, דרך מנהרת נעמי שמר והגבעה הצרפתית, נפתח לתנועה

היום (ד') תחת מזג אויר סוער במיוחד נפתח לתנועה בטקס חגיגי כביש 4370. הכביש, המהווה את מקטעו הראשון של כביש הטבעת המזרחי, נפתח במעמד שר התחבורה, ישראל כץ, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, וראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ ומנכ"ל חברת מוריה דורון נויוירט ונכבדים נוספים. כביש 4370 הוא חלק מפרויקט תחבורתי בצפון ירושלים ופתיחתו תקל משמעותית את עומסי התנועה בחלק הצפוני של העיר, החל משכונת פסגת זאב וישליך עד צומת הגבעה הצרפתית ומרכז העיר. ההשקעה בכביש 4370 עומדת על כ- 30 מיליון ₪ ובשלב הראשון, הכביש יפתח בין השעות 05:00-12:00 כל יום.

הפרויקט התחבורתי הוא תוצר של שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים, מטה בנימין ומשרד התחבורה, בביצוע חברת מוריה אשר שיקמה את הכביש החל בשנת 2016, העבודות כללו את שיקום מבנה הכביש, פינוי פסולת, הסדרת אלמנטים בטיחותיים וביטחוניים, הסדרת מערך התאורה והתאמת הכביש לצרכי הנסיעה הנוכחיים כולל בניית מעבר הבידוק. לכביש שני מסלולים נפרדים, אחד לבאים מחוץ לעיר והשני מכיוון צפון לכיוון מזרח ודרום העיר:
מסלול אחד – חלקו המערבי של הכביש יחבר את התנועה העוברת מצפון לעיר לכיוון מזרח ודרום לעיר, ללא חיבור אל העיר ירושלים וללא מעבר במחסומי בידוק – דבר שיקל על התנועה הפלשתינית באזור.
מסלול נוסף – מחבר בין הישובים הממוקמים מצפון לירושלים אל העיר ירושלים עצמה דרך מעבר הבידוק הביטחוני אל מנהרת נעמי שמר או צומת הגבעה הצרפתית.
אורכם של שני הכבישים הוא כ- 5 ק"מ.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי משרדו השקיע יותר מ -30 מיליון שקלים בכביש 437, המהווה חלק מהטבעת המזרחית של ירושלים. " פתילת הכביש מהוות צעד חשוב בחיבור תושבי חבל בנימין לירושלים ובחיזוק מטרופולין ירושלים רבתי, זאת בהמשך לפתיחת מפרידן אדם ומיזמים נוספים שמשרד התחבורה קידם בשנים האחרונות, המקצרים את הדרך לירושלים הבירה "

שר לביטחון פנים גלעד ארדן: " זהו מהלך אחד מיני רבים אחרים לחיזוק שירותי המשרד לביטחון הפנים על גופיו לתושבי יהודה ושומרון ולחיזוק הריבונות במרחב. הכביש שנפתח היום הוא דוגמא ליכולת ליצור חיים משותפים בין ישראלים לפלסטינים תוך שמירה על אתגרי הבטחון שקיימים. ישנם גורמים שהדבר הוא לצנינים בעיניהם, אבל *אנחנו נמשיך ונפעל להרחבת הריבונות הישראלית בכל המרחב תוך כדי שמירה קפדנית ועיקשת על צרכי הבטחון. רק בשנה החולפת ביצעו לוחמות ולוחמי העוטף *מעל 700 פעולות* ייזומות שכללו חיפושים, מעצרים, מארבים, חסימות. בוצעו *קרוב ל 800 מעצרים* של שבחים, מיידי אבנים, מלינים, מסיעים ומעסיקים שפעלו שלא כחוק. זו המציאות שלנו כאן ובארץ כולה. מציאות בה שוטרים עומדים בחזית המאבק בטרור, נוכחים, מונעים, מגינים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *