כץ האשים את נתניהו: "בגלל ביבי וגנץ אין תקציב"

שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ (הליכוד) שוחח על העברת התקציב עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב־103fm והודה: "בגלל ביבי וגנץ לא העברנו תקציב".

שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ (הליכוד) שוחח על העברת התקציב עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב־103fm והודה: "בגלל ביבי וגנץ לא העברנו תקציב".

כץ כיהן כשר האוצר בממשלת נתניהו, מתח עליו הבוקר (ב') ביקורת, לדברי כ"ץ, "בגלל ביבי וגנץ אין תקציב, כי ההסכם שלהם כלל סעיף אחד מטורף שאומר שאם התקציב לא עובר אין רוטציה. כולנו נקלענו לוויכוח על הרוטציה תוך כדי התקציב. השיתוק הפוליטי מנע העברת תקציב וחוק הסדרים". מדובר בפעם הראשונה שבה אומר שר האוצר לשעבר את הדברים באופן מפורש.

כץ ביקר בחריפות את מתווה התקציב והרפורמות הכלולות בו: "היה תקציב קורונה שהוביל לגירעון, וכולו הלך לסיוע לעסקים, לעצמאים ולמובטלים. לצערי, אני לא רואה היערכות של הממשלה לסגר בחגי תשרי, כששר האוצר עצמו לא מגיע לישיבות. אני גיבשתי תוכנית לפי קריטריונים כלכליים, על דעת כל הגורמים המקצועיים, שלא כללה העלאת מיסים. הם הגישו חוקים של רפורמות שהכנתי, אך פשוט שפכו על זה מסה של העלאות מיסים וגזרות. זה עיוות לחלוטין את התוכנית, לכן קראתי לזה 'מס עבאס'. לא הייתה שום סיבה כלכלית להעלות מיסים, הגירעון ירד".

חבר הכנסת כ"ץ האשים את הממשלה בראשות נפתלי בנט בהתנהלות לא תקינה: "יושב ח"כ, ראש התנועה האסלאמית בכנסת, עולים אליו לרגל השרים והוא מחליט מתוך ההתחייבות הפוליטית שקיבל; מתוך מה שסחט תמורת התמיכה, לאיזה משרד הוא מעביר תקציבים. בלי קריטריונים, בלי שוויון. איפה היועמ"ש? איפה התקשורת? זה לא נקרא לעזור למגזר הערבי – זה נקרא שוחד. בחיים כשר אוצר לא הייתי מסכים לדבר הזה. זה מראה לאן התדרדרנו – למטרות אנטי ציוניות, להלבנת יישובים לא חוקיים של בדואים, ובנייה בלתי חוקית".

באשר למיסוי המתכונן על ביקורי אצל רופאים פרטיים, אמר: "אמרו לי שכדי לחזק את הרפואה הציבורית, 'בואו נטיל מיסים על הרפואה הפרטית'. אני אמרתי שאין קשר. הטילו מיליארד שקל עלות על אנשים שצריכים ללכת למומחה, לרופא כאילו כדי לחזק את הרפואה הציבורית; אבל אף אחד לא יפסיק ללכת לרופאים, פשוט ישלמו יותר". הוא אף ציין כי התנגד בזמן כהונתו כשר התחבורה למס הגודש שאושר בממשלה במסגרת התקציב, והסביר: "אין את התשתית, ולכן זה מס לכל דבר. פקידי האוצר לא דואגים לתחבורה או לבריאות ולחינוך. הם רוצים להכניס יותר כסף לקופת המדינה".

הוא העריך כי "אם הולכים להיות סגרים, כל מה שהם כתבו הם יכולים לזרוק לפח. גם את הגזירות, כי אי אפשר להטיל אותן כרגע, וגם את התקציב". בסיום השיחה נמנע מלהשיב לשאלה – האם יתמודד בפריימריז הבאים מול נתניהו, ואמר: "אין פריימריז, אני נקטתי בעמדה שאין צורך לעשות פריימריז עכשיו, ושכנעתי בעמדה הזאת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *