כשביבי יעזוב את בלפור – כל אזרחי ישראל יכו על חטא • דב הלברטל

ראש הממשלה נתניהו, הוא היחיד המסוגל להתמודד עם הבעיות הקיומיות של מדינת ישראל. מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים קשים בתחומים שונים: בביטחון, בכלכלה, בבריאות, בהסכמי השלום עם מדינות ערב, ביחס אל התושבים הערבים של מדינת ישראל וביחסי דת ומדינה.

כשחושבים ברצינות על הרגע בו יחדל ביבי לכהן כראש ממשלה, נדמה לי שגם מתנגדיו הגדולים יצטערו על כך. יצטערו מאוד.

כי ראש הממשלה נתניהו, הוא היחיד המסוגל להתמודד עם הבעיות הקיומיות של מדינת ישראל. מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים קשים בתחומים שונים: בביטחון, בכלכלה, בבריאות, בהסכמי השלום עם מדינות ערב, ביחס אל התושבים הערבים של מדינת ישראל וביחסי דת ומדינה.

במבט הוגן על המפה הפוליטית, על מועמדים אפשריים לראשות הממשלה, רק ביבי התמודד ומסוגל להתמודד עם הבעיות הקיומיות. רק הוא. כי הוא ליגה אחרת לגמרי ביחס לכל האחרים.

ביבי הביא את החיסונים והציל את המדינה מאימת קורונה ומעוד אלפי מתים וחולים. אף אחד אחר לא היה מסוגל לעשות זאת. ביבי הביא שלום עם ארבע מדינות ערביות. אף אחד אחר לא היה מסוגל לעשות זאת. ביבי מעמיד את כלכלתה של ישראל ככלכלה משגשגת, גם בתקופות קשות, כבכל העולם יש מיתון, אף אחד אחר לא
היה מסוגל לעשות זאת.

מישהו מאמין שבנט או סער היו מסוגלים להביא שלום? יש להם בכלל את הכריזמה והיכולות הדיפלומטיות הנדרשים לכך?
המנהיג היחיד שאפשר לבטוח בו בשעות ביטחוניות קשות, הוא ביבי. אם זה היה תלוי בבנט או באחרים, כבר מזמן היינו מתבוססים בבוץ של עזה. ביבי זהיר בצורה בלתי רגילה, ומגלה אחריות ואיפוק ראויים להערצה.

המנהיג היחיד שאפשר לבטוח בו בניהול המערכה נגד התגרענותה של איראן, הוא ביבי. כך גם לגבי נסיונות ההתעצמות של האויב בסוריה ובלבנון. הוא גם היחיד שידע לטפל בבעיות האלימות בחברה הערבית.

ביבי העלה את מדינת ישראל למעצמה הייטקית מוערכת בכל העולם. כבר כשר האוצר, הוא הפך את המדינה מסוציאליסטית, הסתדרותית ובירוקרטית, הנשלטת על ידי פקידים צעירים ויהירים, למדינה קפיטליסטית, המשלבת חמלה, ומשגשגת. כך זה גם היום.
כשביבי מייצג את מדינת ישראל בעולם, הוא משדר מכובדות, ידע וקסם. כל מנהיגי העולם מעריכים אותו. יתכן שהוא המנהיג המוערך ביותר בעולם. מי הייתם רוצים שיופיע בפני בתי הקונגרס? רק לחשוב שבנט או סער היו מסתובבים בעולם במקומו, איך זה היה נראה.

לכן, גם אם ביבי נהנתן (ולפעמים זה עדיף על מנהיג סגפן וממורמר), וגם אם נניח שהוא חלילה מושחת במידה מסוימת (דבר שלא הוכח כלל), עדיף ראש ממשלה כזה, נהנתן ומושחת במידה מסוימת, אבל שרק בו ניתן לבטוח שינהל כראוי את כל הבעיות הקיומיות של מדינת ישראל.

אז אם נהיה הוגנים וכנים, וגם אם ישנה ביקורת מוצדקת, צריך להודות על כל רגע שביבי הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, וייחל שרק הוא ימשיך להנהיג את המדינה.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. פעם ראשונה שאני מסכים איתו . אני לא מאמין שזה קורה

    כנראה שהכל יכול להיות היום

    בני הפרענק |
    הגב