כתב אישום הוגש נגד עוסק בענף מסחר דלקים, בגין קיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של למעלה מ-433 מיליון שקלים

חות משבועיים מיום מעצרו של יניב מועלם (43) מבית שאן, הגישה נגדו רשות המסים כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת, בגין קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של למעלה מ-433 מיליון שקלים, באמצעות חשבוניות מזויפות.

את כתב האישום הגישו עו"ד אבנר דידי, מנהל היחידה המשפטית מכס ומע"מ מחוז צפון ברשות המסים, ועו"ד עלאא חיר. החקירה נגד מועלם ואחרים נוהלה על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, אשר פתחו בחקירה גלויה ביום 22/7/19, אז גם נעצר הנאשם וחשודים נוספים. כתב האישום הוגש בצירוף בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

כמפורט בכתב האישום, במהלך השנים 2017-2019, עסק הנאשם בענף מסחר דלקים באמצעות שלוש חברות אשר בבעלותו, ובאמצעותן ביצע עבירות של קיזוז 558 חשבוניות מס פיקטיביות בסך 433,313,624 ₪, כשסכום המע"מ בגינן הינו בסך 62,690,103 ₪. החשבוניות נרשמו בספרי העוסק ביוזמת הנאשם, מבלי שהחברות על שמן הוצאו, ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות כמפורט בהן, וכל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס ולהונות את הקופה הציבורית.

כמו כן, לנאשם מיוחסות עבירות מסוג פשע חמורות לפי חוק איסור הלבנת הון, ובהן עשיית פעולה ברכוש אסור, בהיקף של 59,913,330 ₪. במטרה ליצור מצג של התנהלות עסקית ועל מנת להסוות את מקור וזהות בעלי הזכויות ברכוש האסור, פעל מועלם וחברת י.ע. עבודות חקלאיות שבבעלותו, להעברת התמורה בגין החשבונות הפיקטיביות, באמצעות העברות בנקאיות למספר נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים). מיד או בסמוך להעברות, משך הנאשם או מי מטעמו ועל פי הנחייתו במזומן את ההעברות מנותני שירותי המטבע והעבירם במזומן למועלם.

עוד צוין בכתב האישום, כי הנאשם, איתר אנשי קש, ופיתה אותם להסכים להירשם כבעלי עניין בחברות, בתמורה לטובות הנאה שונות, אך מבלי שהיה בכוונתם לבצע פעילות עסקית, באמצעות החברות בהן נרשמו.

כתב האישום שהוגש מייחס לנאשם ביצוען של עשרות עבירות מסוג פשע במהלך שנים 2017-2019. העבירות בהן מואשם בוצעו בנסיבות מחמירות בהתחשב בסכומים הגבוהים, בהיקף העבירות, תכיפותן ומשך ביצוען. הנזק שנגרם לקופה הציבורית כתוצאה מביצוע העבירות הוא עשרות מיליוני שקלים.

רק לפני חודש הוגש נגד מועלם כתב אישום אחר, גם הוא לבית המשפט המחוזי בנצרת, בגין הלבנת הון ועבירות מס דומות, אותן ביצע במהלך שנת 2015 .סכומי המע"מ שקיזז על פי כתב האישום הקודם עמדו על כ-21 מיליון שקלים. לטענת מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, בתיק הנוכחי שכלל מועלם את שיטות הפעולה ואת התחכום בביצוע העבירות הללו, והגביר את קצב ביצוען תוך שהוא מקים חברות קש ורושם אותן על שמות אחרים, כאמור.

בנוסף לכתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה לחילוט נכסים מרכוש הנאשם עד לשווי הרכוש שנעברה בו עבירה לפי חוק איסור הלבנת הון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *