כתב אישום יוגש נגד פוליטיקאי מכחיש שואה מגרמניה

חבר מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" שביקר במחנה הריכוז זקסנהאוזן והכחיש את מעשי הנאצים, יעמוד בפני כתב אישום.

בחודש יולי לפני שנה הגיעה משלחת של 17 בני אדם בראשותה של אליס ויידל, אחת מראשות מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" שמיצבה את עצמה כמפלגת אנטי-הגירה לגרמניה בשנים האחרונות, אך ראשיה הואשמו לפני כן באנטישמיות קשה, לביקור במחנה הריכוז זקסנהאוזן ליד ברלין.

זמן קצר לפני שעמדו לעזוב את מחנה הריכוז, הבחינו השומרים ואנשי צוות המוזיאון כי אחד מחברי המשלחת, נציג של מדינת באדן-וירטמברג בדרום גרמניה, מכחיש את העובדה כי הנאצים ביצעו רצח עם ואף הכחיש כי במהלך השואה בוצע שימוש בתאי גזים.

האיש גם המעיט במעשי הנאצים באופן פומבי במהלך ההדרכה שעברה המשלחת במקום. המדריך מטעם המוזיאון ביקש מהחבר המשלחת לעזוב את המקום, ודיווח על דבריו למנהלי מוזיאון זקסנהאוזן, שהעבירו דיווח לתביעה המקומית שפתחה בחקירה נגד מכחיש השואה.

כעת הוחלט להגיש נגדו כתב אישום בגין "הכחשת השואה, הסתה לשנאה והפרעה למנוחת הנפטרים", עבירות פליליות בגרמניה הגוררות עונש מאסר בפועל או קנס כספי גבוה.

מעל ל-200 אלף בני אדם נכלאו במחנה הריכוז זקסנהאוזן, שהיה המחנה המרכזי ליד ברלין. על פי ההערכות נרצחו בו לפחות מאה אלף בני אדם במהלך פעילותו, רבים מהם יהודים שמשלחו אל תאי הגזים שפעלו במחנה הריכוז. לאחר המלחמה שימש זקסנהאוזן כמחנה מעצר סובייטי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *