כ- 1400 תלמידים מעשרות ישיבות סיימו מסכת מגילה

אמש התאספו כ- 1400 נערים ממעל ארבעים ישיבות ומוסדות חינוך מרחבי הארץ כדי לחגוג את סיום מסכת מגילה, אשר למדו במהלך השנה כחלק מפרויקט 'הסוגיה היומית'. סיום המסכת הענק, יתקיים באירוע משותף לכלל לומדי הסוגיה היומית באמפיתיאטרון באתר 'יד לשריון' בלטרון.

פרויקט 'הסוגיה היומית', שיזם הרב חיים שחר בתמיכת ראש החמ"ד אברהם ליפשיץ ומפמ"ר תושב"ע הרב יהודה זולדן, הוא פרויקט של לימוד גמרא מעבר לתוכנית הלימודים הרגילה בישיבות תיכוניות רבות. השנה נלמדה מסכת מגילה בלמעלה מ-90 ישיבות תיכוניות ומוסדות חינוך דתיים, שפרושים על פני כל הארץ – מכרמיאל, מעלות, הקריות, באר שבע, ירוחם, מצפה רמון, סוסיא ואלון מורה הם רק חלק קטן מהמקומות בהם מתקיים הלימוד. גם ציבור הלומדים מגוון מאוד – מסורתיים, בני ישיבות, מתנחלים, עירוניים ותלמידי חינוך מיוחד – כולם מתאספים בהתמדה על חשבון זמנם החופשי, כדי ללמוד את הסוגיה היומית.

לכבוד סיום המסכת שנלמדה השנה, יתאספו כאמור כ-1400 הלומדים ב'יד לשריון' בלטרון, לאירוע שיא בהשתתפות מובילי הפרויקט. באירוע ייהנו הלומדים ממשחק בריחה ברחבי המתחם, שבו תערוכת טנקים של צה"ל. בסיום המשחק, יתאספו התלמידים למופע ייחודי, שבו יבצע תאטרון פלייבק שלוש סוגיות מתוך המסכת שנלמדה. לאחר המופע, יערך סיום המוני עוצמתי ומרגש' של המסכת אותה למדו יחד במהלך השנה. האירוע הוא המשך של סיומי המסכת אותם ערכו המוסדות השונים במסגרת הלימוד המצומצמת שלהם במוסדות הלימוד. הפרויקט בשיתוף מכללת חמדת הדרום והישיבה הגבוהה באיתמר, והאירוע מתקיים בשיתוף תרבות יהודית בנימין.

הרב חיים שחר, יוזם הפרויקט, סיפר לקראת האירוע "בזמן שעם ישראל עסוק בבחירות התלמידים היקרים יתאספו למעמד גדול של בחירה בתורה לשמה, בשמחה ובהתמדה", הוא אומר. "בדור שבו כולם שוברים את הראש כיצד להאהיב את הגמרא, אנחנו רואים כיצד אלפי תלמידים באים מרצונם החופשי כדי ללמוד גמרא מעבר למה שמחייב אותם בית הספר. התחושה של סיום מסכת שלמה, מהתחלה עד הסוף, מעניק להם סיפוק עצום ומוטיבציה להתחיל ולסיים גם את המסכת הבאה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *