לאחר שקיבל את המידע: איגוד הביטקוין מושך את עתירת חופש המידע נגד בנק ישראל

בדיון שהתקיים אמש בביהמ"ש המחוזי בירושלים, משך איגוד הביטקוין הישראלי את העתירה שהגיש נגד בנק ישראל וחמישה בנקים אחרים, שביקשה לחשוף את המדיניות שבשמה מסרבים הבנקים לתת שירות ושאושרה על ידי בנק ישראל. משהתברר כי פרט לבנק איגוד לא הוגשו ולא אושרו מסמכי מדיניות שכאלה, משך האיגוד את עתירתו.

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין: "הגשנו את העתירה על מנת שנוכל להבין האם בנק ישראל אישר לבנקים מדיניות החוסמת פעילות בכספים שמקורם בביטקוין ומטבעות דיגיטליים. בדיון התברר שלא, ולכן הדרך כעת פתוחה להמשיך בפעילות ולפעול במגוון הדרכים האפשריות. אנחנו מתכוונים להמשיך ולפעול כדי לסייע למשתמשי ביטקוין ומטבעות דיגיטליים להשיג גישה למערכת הבנקאית ולאפשר להם לפעול בחופשיות, כמו לכל אזרח שומר חוק אחר".

עוה"ד יהונתן קלינגר, היועמ"ש לאיגוד הביטקוין הישראלי אמר כי: "בדיון אתמול קיבלנו דבר אחד משמעותי: אמירה ברורה של בנק ישראל כי הבנק היחיד שיש לו מדיניות עסקית הנוגעת לאי קבלת תשלומים שמקורם מטבעות קריפטוגרפיים הוא בנק איגוד. ליתר הבנקים יכול להיות נוהל פנימי כזה או אחר, אבל מדיניות שאושרה על ידי בנק ישראל יש רק לבנק איגוד. זה אומר שבפעם הבאה שבנק מסרב לקבל כספים של אזרח הוא יכול לפנות לבית המשפט ולבקש לכפות את קבלת הכספים, כי סירוב לא ענייני כזה הוא לא סירוב סביר כהגדרתו בחוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *