לאן נעלם נתן זהבי? גיא פלג מסביר

פלג מדבר ב-103 על השעיית זהבי: "אני לא מבין את ההתעקשות שלו – מבקשים ממך להתנצל על דברים שאמרת, ומובן שלא התכוונת, והם ראויים להתנצלות ולהבהרה"

שני מאזינים שעלו לשידור בתוכנית של גיא פלג ב־103fm, ביקשו לדבר על הרחקתו מהמיקרופון של המגיש הקבוע בצהרי יום חמישי, נתן זהבי, שהושעה משידור. דני מנתניה שיבח את זהבי על פעילותו למען האזרח הקטן, לרבות נכים, ניצולי שואה והשכבות המוחלשות. "לא אשכח שלא היסס להוריד משידור אנשים שאמרו דברי הסתה", אמר לפלג, "לכן אני אישית סולח לו ואני יודע שרבים מתגעגעים אליו". מנגד, אבי מבת ים טען כי אם זהבי יתנצל על אמירותיו ויושב לעמדת המגיש, "שוב פעם הוא יתחיל להוציא עלינו את כל הגועל נפש שיש לו בפה – וככה זה ימשיך הלאה".

גיא פלג הגיב לדברים בהרחבה, והדגיש: "למיטב ידיעתי, היו מוכנים ומעוניינים להחזיר אותו מיד לשידור, ובלבד שגם יבהיר את דבריו וגם יביע צער על הדברים האלה. זה הכול".

"אני לא מנהל, לא עורך ולא אחראי על אחרים. אני לא השעיתי אותו ולא הולך להחזיר אותו, אני בסך הכול שדרן", אמר בפתח דבריו. "קשה לי להגיד את זה, אבל אני מתכוון למה שאני אומר – מותר לקלל, מותר לגדף ולהיות ממש גס רוח. זה מעיד על מי שבוחר להתבטא באופן הזה".

פלג הוסיף: "אגיד את זה בעדינות, נתן זהבי הוא לא השדרן הראשון והיחידי בתחנה שההתבטאויות שלו הן חריפות ולפעמים בוטות מאוד. לתוכנית קוראים 'זהבי עצבני'". עם זאת, אמר, "אני יודע בצורה ברורה איפה עובר הקו בין האסור על פי חוק והמותר. איפה אתה אומר משהו שעלול להתפרש כהסתה, כהמרדה, כקריאה לאלימות, ואיפה אתה סתם מנבל את הפה".

"אין חולק שזהבי שדרן בעל רגישות חברתית ראשונה במעלה, יוצאת דופן", ציין, "הוא זכה, ובצדק, להוקרה ולפרסים, והוא נכס של התחנה הזו. העניין היחידי הוא שהוא עבר את הגבול לדעתי ולדעת הנהלת התחנה".

פלג קבל: "על מה מדובר? האם לדעתך, דווקא מהמקום הזה של הערכה וגעגוע וחסרון שאתה מרגיש, הרי בתחנה כאן מרגישים בדיוק את אותם הדברים. אני רק שואל – האם בעיניך אדם שאמר את שאמר, ומובן שלא התכוון לדברים שאמר, ומבין איזו סערה ציבורית נגרמה, והעובדה שהתחנה צריכה להתמודד עם הדברים שהוא אמר, ומכיוון שאין חולק שציבור מסוים נפגע מהדברים האלה, האם אין מקום שאדם, בלי קשר לדרישה של קברניטי התחנה, יבוא ויאמר 'אני מתנצל על הדברים שאמרתי', ואפילו להבטיח שהדברים לא יישנו? מה כל כך מסובך? אני באמת לא מצליח להבין".

עוד אמר המגיש: "אני לא חבר של נתן, אבל אילו הייתה לי ההזדמנות, הייתי אומר 'תגיד לי, אתה השתגעת? מה מבקשים ממך? איזה שקר מבקשים שתעשה בנפשך? מבקשים שתצהיר אמונים לנתניהו או לתנועת הליכוד? שתלך להתפלל בהר הבית? מבקשים ממך להתנצל על דברים שאמרת, ומובן שלא התכוונת, והם ראויים להתנצלות ולהבהרה' – ומהרגע הזה הכול היה נפתר".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נתן זהבי שם רשעים ירקב ימח שמו וזכרו

    אמן ואמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב