לא ייאמן: לראשונה קייטרינג כשר ב…דובאי

בדובאי הוקמה לאחרונה חברת קייטרינג שמכינה אוכל כשר, עם שם המסמל דו־קיום, "כושר ערביה". לפי התוכנית הקייטרינג החדש יספק מזון גם לחברות התעופה, לטובת התיירים היהודים, ובקרוב תוקם גם מסעדה כשרה

כשר מדובאי: לראשונה בהיסטוריה הוקמה לאחרונה בדובאי חברת קייטרינג כשרה, כך מפרסם הבוקר העיתונאי איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

אייכנר ציין כי בקרוב צפוי המזון הכשר להגיע גם למטוסי חברות התעופה במפרץ, אבל זה לא הכל: גם מסעדה כשרה מתוכננת לקום בנסיכות הערבית.

שמה של חברת הקייטרינג הכשרה הוא "כושר ערבייה" והיא תשרת את כל מדינות המפרץ. היא הוקמה על ידי ראש הקהילה היהודית האורתודוקסית בדובאי, רוס קריל.

לפי שעה, צוין בעיתון, מגישה החברה רק מזון חלבי, דגים וירקות. כרגע אין לה משגיח כשרות וספק אם יהיה, אבל את מבחן הכשרות היא כבר עברה בהצלחה בחודש שעבר, בעת ביקורו של האפיפיור באיחוד האמירויות:

האפיפיור השתתף בין היתר בדיוני הוועידה לשיח בין־דתי שהוקמה באבו־דאבי. לאירוע הוזמן גם הרב האורתודוקסי האמריקאי מארק שנייר, שעומד בראש הקרן להבנה בין־דתית יהודית־מוסלמית, ומשמש יועץ לענייני יהדות של שליטי המפרץ.

לבאי הוועידה היהודים הוקמה פינת אוכל כשר.

"היה מרגש לעמוד בתור לאוכל כשר באבו־דאבי בוועידה שכונסה על ידי מנהיגים מוסלמים", סיפר הרב שנייר. "אני אכלתי דגים וירקות ומנה אחרונה".

לדבריו, חברת הקייטרינג הוקמה בין היתר לשרת אנשי עסקים ותיירים יהודים שמגיעים למפרץ. בימים אלה הוא דן עם בכירים במדינות המפרץ על הצעד הבא: פתיחת מסעדה כשרה בדובאי.

"הרבה יהודים מגיעים למדינות המפרץ והם זקוקים למזון כשר. אם יהיה כזה, יגיעו לשם יותר יהודים וכולם ייהנו – הם ממזון כשר, והמקומיים מעלייה בתיירות".

הרב שנייר סיפר שבמקביל מתקיימים מגעים לאספקת אוכל כשר מחברת הקייטרינג לחברות תעופה במפרץ, לטובת הנוסעים היהודים. "אלה צעדים שמסמלים התקרבות", אמר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *