לא עידכן את גנץ: רה"מ נסע אתמול בחשאי עם ראש המוסד לסעודיה

לפי נתוני אתרים למעקב אחרי טיסות, המטוס המריא מישראל בשעה 17:00 אמש, טס ישירות לניאום שלחופי הים האדום והמריא חזרה ארצה לאחר חמש שעות

ראש הממשלה בנימין נתניהו טס אתמול בחשאי לעיר ניאום בסעודיה וקיים פגישה משולשת עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו. ראש המוסד יוסי כהן ליווה את נתניהו בנסיעה. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס אך לא הכחישו. כך מדווחים כל הכתבים המדיניים בהם ברק רביד חדשות 13 ועמית סגל מחדשות 12.

‏לפי הדיווח הדרמטי, נתניהו הגיע לניאום שבסעודיה במטוסו של איש העסקים אודי אנג'ל אותו משרד ראש הממשלה חוכר לנסיעות מיוחדות.

לפי נתוני אתרים למעקב אחרי טיסות, המטוס המריא מישראל בשעה 17:00 אמש, טס ישירות לניאום שלחופי הים האדום והמריא חזרה ארצה לאחר חמש שעות.

נתניהו וראש המוסד יוסי כהן
צילום חיים צח לע"מ

בשעה שבה טס נתניהו היתה אמורה להתקיים ישיבת קבינט הקורונה. במוצאי שבת הודיעה לשכת ראש הממשלה כי הישיבה תידחה ליום שני כיוון שהשרים זאב אלקין ויזהר שי לא סיימו להכין המלצות לשימוש באמצעים דיגיטליים לבלימת התחלואה. בכירים ישראלים אומרים כי היה מדובר בסיפור כיסוי לנסיעת נתניהו.

כזכור, פומפאו ביקר בשבוע שעבר בישראל, והשתתף במפגש פסגה משולש עם נתניהו ועם שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני. הוא הביע בדבריו תקווה לכך ש"יהיו עוד הסכמים רבים בהמשך. ההסכמים האלו חשובים מסיבות רבות. הם פותחים אפשרויות נפלאות למסחר ולשיתוף פעולה כלכלי בעתיד. הם גם מבשרים למדינות מזיקות כמו איראן, שההשפעה שלהן באזור דועכת ושהן מבודדות יותר מתמיד עד שישנו כיוון. ישראל ובחריין מוכיחות שאפשר להפוך חזון למציאות".

העיתונאי ברק רביד  כותב על הדרמה הזאת ומפרגן לרה"מ וכותב: "‏לפעמים צריך להגיד את המובן מאליו: מדובר בדרמה ענקית! היו פגישות דומות בעבר אך הן היו תחת איפול חמור של הצנזורה. הישראלים, האמריקנים ויותר מכל הסעודים ידעו שזה יתפרסם. התקדמות מדינית גדולה מאוד, איתות לאיראן ומסר לממשל ביידן".

העיתונאי ירון אברהם מ חדשות 12 כתב: אתמול בערב אמר נתניהו את הדברים האלה בטקס האזכרה הממלכתי לפולה ודוד בן גוריון ז"ל, בשדה בוקר. בדיעבד (ולמרות שהוא אומר דברים ברוח דומה כמעט בכל נאום), אפשר לראות בזה מעין רמז. שלוש שעות אחרי הדברים האלה הוא המריא לסעודיה.

"בד בבד עם ההכרה המתחזקת בעולם הערבי כשישראל נטועה לתמיד במולדתה – קמים מנהיגים ערבים נועזים ופורצי-דרך, שמבינים את יתרונות השלום. בהמשך להסכמי השלום עם מצרים וירדן, לאחרונה, תוך שישה שבועות, הבאנו שלושה הסכמי שלום ונורמליזציה חדשים: עם איחוד האמירויות, עם בחריין, ועם סודן. אם נמשיך בדרך זו של חיזוק עוצמתה של ישראל, וחיזוק הקשר עם המחנה הערבי המתון ששואף ליציבות וקידמה – נראה עוד מדינות שמרחיבות את מעגל השלום".

ולקינוח נביא את יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה שכתב מרוב תסכולו: "‏ארגון נסיעה של ראש ממשלה עם מזכיר מדינה אמריקאי וראש המוסד לסעודיה מצריך מעורבות של עשרות אנשים לסידורי נסיעה, אבטחה וכו׳. גנץ ואשכנזי כרגיל לא ידעו. זה לא עניין פוליטי אלא לאומי ושר הבטחון ושר החוץ לא מעורבים בשום נושא מדיני. העיקר ״יד על ההגה״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *