להחרים את איילת שקד • דב הלברטל

היא מעצבנת, באינטונציה ובניסיונות הפאתטיים שלה לשדר מנהיגות. זה לא מתאים לה. היא בכלל לא נועדה למנהיגות. גם קשה לי מאוד עם תפיסתה הלא דמוקרטית וחוסר הגמישות האישית

אילת שקד הופכת בקמפיין הבחירות, לפנים הלא מחמיאים, ולדוברת האולטימטיבית של הציונות הדתית. מטבע הדברים, בהיותה ראשת המפלגה, היא המרואיינת הראשית וכמעט הבלעדית מטעמה של מפלגת ימינה. והיא מופיעה המון.

אותי היא מעצבנת, באינטונציה ובניסיונות הפאתטיים שלה לשדר מנהיגות. זה לא מתאים לה. היא בכלל לא נועדה למנהיגות. גם קשה לי מאוד עם תפיסתה הלא דמוקרטית וחוסר הגמישות האישית.

אבל לא זה העניין. העניין הוא, שזו שעתה המבישה של הציונות הדתית. מה בכלל השייכות שלה למוטו הציוני דתי של תורה עם דרך ארץ? עצם העובדה שאשה עומדת בראש המפלגה הדתית, היא בעיה. קל וחומר באשה המצהירה שהיא לא דתית בכלל. היא באמת משתלבת מצוין בכל הופעה תקשורתית עם המראיינים החילונים.היא בהחלט אחת מהם.

האם כבר אין ערכים בציונות הדתית? האם הם מוכנים למכור כל דבר בעבור מנדט או שניים? לו לפחות האשה שבראשם הייתה נראית דתית, נניח אפילו כיסוי ראש חלקי או ביגוד המאפיין את בנות הציונות הדתית שקיבלו חינוך באולפנות, מילא. אבל כל הופעתה של שקד, במובן העמוק ביותר של המושג, זו המשקפת עדינות דתית, לא קיים בכלל.

שמעתי כבר לא אחד ולא שניים, כאלה שלא נמנים על חוגי מרכז הרב, שמאוד לא נוח להם בעובדה שבראש הציונות הדתית עומדת אשה חילונית. הם מתלבטים אם להצביע עבור המפלגה. במובן מסוים, רגשת הלב מבכרת הצבעה למפלגה שאינה דתית, על פני הצבעה לציונות הדתית הבועטת בערכיה בצורה כל כך מופגנת ובפרהסיה.

לכן דווקא כעת, בישורת האחרונה לפני הבחירות המכריעות האלה, צריכה להישמע הקריאה של בני הציונות הדתית להחרים את אילת שקד.

זאת בפרט לנוכח הבולטות שלה בתקשורת על כל גווניה, כמי שמייצגת את הציונות הדתית. אפילו לא עולה בדעתה, ולו מטעמים טקטיים ומוסריים, שעליה להצניע את עצמה, להבליט גם אחרים, מתוך הבנה שהיא פוגעת ברגשותיהם של רבים כל כך בציונות הדתית.

אלא שזה גופא, מאשה לא דתית, לא ניתן לצפות לרגישות כזו. אולי היו כאלה במפלגה, שחשבו שיעמידו אותה בראשם, ולמעשה היא לא תתבלט באופן גורף כל כך. אך המציאות תופחת על פניהם.

מכיוון שמדובר במצב חסר תקנה, ומתוך דאגה כנה לצביון הדתי של המפלגה הדתית, לא נותרת ברירה אלא שיקומו אותם כה רבים, אלה שריח תורה בליבם, אנשים ונשים, ישמיעו את קולם וימרדו במצב שנוצר.

תופעה כזו של אשה חילונית, המייצגת באופן כה  בלעדי וכל כך מכריע את הדתיים, היא חסרת תקדים ויש בה פוטנציאל לנזק חסר תקנה לבני ובנות הציונות הדתית.

לאור המצב שנוצר, ובוודאי שרק יחמיר במהלך התקופה הקרובה, ולאחר הבחירות, כשהיא תקבל שררה לידיה, רק קריאה גורפת להחרים את שקד, יכולה להציל את ערכיה של הציונות הדתית, ולהחזירה למפד"ל ההיסטורית, זו של פעם.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. היא מאוד מוכשרת אבל יש משהו בדבריך

    מעריך מאוד את איילת שקד וגם מסכים איתך

    אליעזר |
    הגב
  2. דובי הלברטל לא מעניין אף אחד מה מעצבן אותך תנשום.....

    זה טור דעה או טור קנאה?

    אחד שמבין |
    הגב
  3. הפעם הוא מאד צודק. האמא מפציצה כל יום הבטחות .

    היא ובנט ממש לא מתאימים ל מפלגה דתית כמו שפרץ וס וטריץ ניסו לצייר את מפלגתם. מוזר שלא כל רבני הדתיים יצאו כנגד המפלגה שאת הטון תיתן אישה חילונית

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב