שחקנית ומעצימה: יהודית לייזרוביץ' כובשת את הנשים החרדיות

יהודית ליזרוביץ', בעבודה מאומצת, הפכה לשחקנית ולדמות נשית-חרדית משפיעה. עם סרטונים שבועיים על פרשת השבוע שהפכו לויראליים, היא מצליחה להפוך את הרשת – ולשדר את המסר שלה לאחדות // ראיון מרתק

אימהות מנסות לפצח את המתכון לניהול חייהן: ניהול משפחה, בית ילדים ועבודה מאתגרת – איך עושים את הכל? מה שהן מאוד רוצות זה את המתכון שיושיע אותן מנקיפות המצפון, מלחץ המטלות, מערמות הכביסה האינסופיות והרצון הבלתי נלאה לרצות את כל הסובבים. להיות גם אמא טובה ומסורה וגם קריירה אהובה שנוחה לה.

יהודית ליזרוביץ' עלתה לארץ מצרפת בגיל חמש, למדה וגדלה בירושלים, והכירה את בעלה כשהתנדבה במקלט לנשים מוכות. כיום היא נשואה באושר ויש לה 6 ילדים, והיא גרה היום במצפה יריחו. יהודית היא כותבת, יוצרת ובעלת ערוץ יוטיוב מוצלח, בו היא מעבירה מידי שבוע מסר לנשים בדקה וחצי. כמו כולן, גם היא מתעסקת בסוגייה הזו של השילוב בית-עבודה לא מעט, אבל גאה לספר שהיא כבר לא  מיוסרת. אולי בהתחלה המשימה היתה יותר מאתגרת, אבל ברוך ה' היא לימדה את עצמה לאזן ולהרגיש שלמה עם הצעדים שלה, והצליחה להשתחרר מכל אותן תחושות אשמה שגם עליה לא דילגו.

כשהיא חושבת על הדברים שהובילו אותה לנקודה הזו של השלמות והתחושה שהיא עושה את הדבר הנכון, היא בעיקר מאמינה שזה בזכות ההקשבה שלה לצרכים האישיים שלה בפרט, ושל משפחתה בכלל והיכולת להתוות את המינון הנכון בעשייה.

 

איך הכל התחיל לתפוס תאוצה? היום הסרטונים שלך כבר ויראליים לגמרי.
"לפני שנה וחצי סיימתי לימודי הגשה בטלוויזיה ב'קשת', ובמשך שנה לא העזתי להעלות או לפרסם את מה שאני עושה, זאת למרות שבמשך שנה וחצי עשיתי סרטונים מאוד יפים, אבל עדיין התביישתי. בשיעור האחרון היינו צריכות להגיש טור דעה בדקה וחצי, עם פנים למצלמה והרבה ביטחון עצמי. כתבתי טקסט חריף איך אתם רואים אותי כאישה חרדית, דוסית, אשכנזיה, פרזיטית, אולי אפילו מתנחלת. ניפצתי את כל הסטיגמות האלה וחתמתי במשפט שאולי בפעם הבאה שתראו אישה בשנות השלושים, חרדית עם כיסוי ראש, תדעו שהיא בדיוק כמוכם: בעלת רגשות בדיוק כמוכם, שותה קפה בבוקר, מגדלת משפחה וילדים. כי מאחורי כל הסטיקרים שהדבקתם עלי, אני חווה את החוויות שלי כמו כל אחת מכן כי כולנו בני אדם.
"חברה טובה ראתה את הסרטון ואמרה לי את חייבת להעלות את זה לפייסבוק, מה כבר יכול להיות, וזה מה שעשיתי. העליתי באחת הקבוצות ותוך יממה זה קיבל כזאת תאוצה שאני לא ידעתי איך לעכל אותה. וכך הכל התחיל".
האם היית מוכנה לזה?
"לא הייתי מוכנה לזה בכלל, לא ידעתי מה עושים עם כל זה. קיבלנו הודעות מכל מקום וזה התפשט לקבוצות ווצאפ ואנשים ביקשו את הסרטונים, העניין של התקשורת מאוד בער בי ורציתי לעשות. האמת? לא ידעתי איך להתחיל, מאיפה להתחיל, אבל כשצריך להגיע הרגע לשאיפה ולרצון, הכל מסתדר. שנים חלמתי על זה אבל לא העזתי".
איך ההרגשה להיות שחקנית בפייסבוק, או בכלל?
"כשאת עוברת את המחסום הראשון ומתחיל להיות ביקוש, את מתחילה לזרום עם המקצוע שאת אוהבת לעשות, וכך זה היה אצלי. אחרי הסרטון הראשון שהצליח. אמרתי לבעלי (שהוא ממש לא מהתחום), קח מצלמה ותצלם אותי. למדתי משחק בעבר, והיה לי יותר קל להתחבר למצלמה ולעשייה הזאת. התחלתי לעשות סרטונים של דקה וחצי לנשים, אקטואליה מפרשת השבוע. וכך נפתח לו ערוץ יוטיוב, ועבודה יצירתית של כתיבה יוצרת ועריכת סרטונים.
"אני חייבת לציין שחיי הזוהר לא באמת קיימים, הכל זה תמונה יפה לאינסטוש. תמיד חוזרים הביתה ויש מלא כביסות, ולהעיר את הילדים בבוקר, כעסים, ורגעים. כי בחיים יש רגעים מתוקים ויש רגעים קשים ועצובים. ברגעים הקשים מצאתי את עצמי מרימה סרטונים כמו איך לצאת ממצבים".
והיום אני רואה שאת כבר עושה סרטוני וידאו לחברות.
"כן, הכל עניין של היצע וביקוש. אני כותבת תסריטים לחברות ועמותות וגם עורכת את הוידאו, וב"ה מצליחה במה שאני עושה. יש לי קהל ויש לי מה לתת ולכן זה עשה לי חשק לעוד. נשים שלחו אלי הודעות בפרטי שזה בדיוק נגע בהן, בדיוק במה שהן צריכות לחיים. את הסרטון הראשון ביקשה ממני סגנית ראש העיר בירושלים, ואמרתי יאללה. קפצנו למים עמוקים, כאילו אנחנו חברת הפקות גדולה. כתבתי תסריט ויצאנו לדרך עם 2 מקרופונים, ופשוט יצא סרטון מהמם, וכך עלינו על הגל של העבודה מול חברות וארגונים. אני חייבת לציין שבעלי, בלי ידע אבל עם המון תשוקה, עוזר ומפיק איתי כל סרטון והכל בעבודת צוות מדהימה".

"אהיה סבתא שמחה; נגדיל את האולפן"

איך את משלבת קריירה ומשפחה?
"שנים גידלתי את הילדים ונשארתי בבית. אני הייתי מאמהות שמחכות לילדים עם אוכל חם בשעה 13:00 בצהריים. עבדתי, אבל קודם כל היה הבית והילדים. ולא זזה מהבית כדי למלא את תפקידי כאמא וכאישה. הרצון מאוד בער בי להיות שחקנית תמיד ולעשות משהוא שאני אוהבת, אבל אני יכולה להגיד לך שגם היום עם תינוק בן שנה, אני אמא עסוקה גם בבית וגם בקריירה ולמדתי להפריד את המצפון שלי, ולהיות בסדר עם עצמי. כי אם אני אוכלת את עצמי ביום שלם של צילומים, אז אני לא פה ולא שם. ולכן למדתי לעשות את המינונים ולהבין שהם יגדלו, לדעת להפריד ולהיות שלמה עם העשייה שלי".
איפה נפגוש אותך בעוד 10 שנים?
"תודה על השאלה, זה באמת חידד את החזון. בעוד 10 שנים ב"ה אני אהיה סבתא שמחה. נגדיל את האולפן שלנו שיהפוך להיות אולפן טלוויזיה, בו נביא דברים אקטואלים עם אורחים וננגיש את הסרטונים. לכל אחד מגיע סרטון משלו, תמציתי, מדוייק וחד. לעשות טלוויזיה דתית חרדית מיוחדת".
תספרי לנו משהו שלא יודעים עליך?
"שהחיים מלמדים אותך לפעמים ליפול למקומות נמוכים ביותר. ומשם מגיעה הצמיחה, גם אם היא לוקחת אותך למקומות אחרים ממה שאת רגילה אליו. אנחנו עברנו משבר כלכלי מטורף, משהו מלמעלה למטה עם 5 ילדים. שנתיים של טלטלה לא פשוטה. אבל אני יכולה להגיד לך שמשם הגענו לאן שאנחנו היום. ואני מודה לה' על כך".
מה היית רוצה לקדם בישראל ואת חושבת שיש לך השפעה לזה?
"ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. לצערי אני לא רואה שהישועה תבוא מהפוליטיקה. כל צורת החיים צריכה להעלות קומה. וכמובן לשמור על הארץ שלנו, האמת והאחדות שלנו. מבחינתי האחדות בעם זה משהו שהייתי רוצה להשפיע עליו במיוחד".
ולסיום: מה היא אישה?
"המסר שאני רוצה להגיד לכל אישה זה מה שאומר הרב קוק: "מי שיש לו נשמה של יוצר מוכרח להיות יוצר מחשבות ורעיונות…" הרבה שנים חיפשתי איפה ומה לעשות, וידעתי שהיצירתיות הזאת שייכת לי. אבל לקח לי זמן. הרבה נשים הולכות עם חלומות ורעיונות, לפעמים מוותרות בגלל כסף, בית, ילדים. אני אומרת להן: אל תוותרו על החלומות שלכן זה יקרה מתי שהוא. זה נותן את הכח לעשייה. נשים היום במקום שהן צריכות להאמין שאם יש להן משהו זה ייצא אל הפועל".

 

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ריקי

    את אמיתית אבל עדין נשאבת למה יגידו אחרת היהת ממשיכה עם האמת שואלת מה המשאלה של ה מתי המשאלה שלו תתגשם החלום שעליו הוא חולם לא בשבילו בשביל ילדותיות ילדו

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. איכסס אלק דוסית איזה פאה

    ממש חילול ה'!! דוסית?? עדיף שתשתקי עם פאה כזאת את לא דוסית ולא תהי דוסית

    יעקב |
    הגב
  3. די די זה ממש חילול ה. היא מחטיאה הרבים

    גברת איה הצניעות האלמנטארית?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב