לטיפולכם יום אחרי בחירות – מעמד האישה

מעמד ושוויון זכויות הנשים זה גם מה שנרצה לראות בכנסת החדשה, שכר שווה ומערכת תומכת קריירה להשגת שוויון בעולם העבודה. המפלגות החרדיות צריכות להשיג יותר עבור האישה החרדית שברוב המקרים היא מפרנסת עיקרית. שיפי חריטן אשת תקשורת עונה על הצפייה שלה מהכנסת החדשה בנושא נשים

נשים בחברה החרדית מפרנסות את הבית לפעמים אפילו ההן המפרנסות העיקריות, אבל עדיין לא השכילו להשוות את השכר של אישה לשכר של גבר באותה משרה.

מה גם שנשים מהוות 50% מהאוכלוסיה, אך הן עדיין מיעוט בעמדות מפתח ציבוריות, כי רוב הדברים על סדר היום הם בהעדפות לאומיות.

אישה מראש יכולה לתת פחות שעות עבודה, כי רוב האחריות של הבית והילדים עדיין עליה. ויש גם תופעה מדאיגה שנשים בוחרות לא לצאת לעבודה כי זה פשוט לא משתלם להן. לכן צריך לטפל בשורש הבעיה של שכר הנשים בכל המקצועות. מה שכן צריך לקבל מהמדינה את התנאים שיאפשרו לנו לעבוד הרבה שעות בלי נקיפות מצפון, וכך יצטמצמו פערי השכר, לכן צריך לטפל בשורש הבעיה העיקרית והיא למצוא פתרון מושלם לנשים ואמהות שיוצאות לעבודה. צריך מערכת תומכת, צריך שאמהות ידעו שהילדים שלהן נמצאים במסגרות חינוך טובות ומעשירות, מה שבאמת יוביל אותנו הנשים להתקדם בעבודה.

שיפי חריטן, אשת תקשורת: מה הצפייה שלך מהכנסת החדשה למעמד האישה?

יש לי ציפייה מחברי הכנסת החרדים שייקחו על עצמם להוביל שינוי אמיתי בכל הנוגע לתעסוקת נשים, לשכר נשים וידאגו לזכויות הנשים שקולן אינו נשמע מספיק או אינו נשמע כלל. אין באמת מפלגה שחרטה על דגלה את המאבק הצודק והערכי הזה, ודווקא הפעם, כשהמפלגות החרדיות הוכיחו שהן יכולות להביא יותר מנדטים, מפלגה כמו ש"ס שהוספדה מעל כל במה ונתנה מלחמה מדהימה, הגדילה את כוחה וכן מפלגת יהדות התורה שעם כל הזליגות ועם כל הקמת התאים החרדיים במפלגות כלליות, שמרו על כח ואף הגדילו אותו, יש כאן מקום להיות מובילים ולקחת אתגרים שהם בסיס קיומי לכל בית חרדי בישראל, ובבתים הארד קור בפרט, שם האישה היא המפרנסת העיקרית. אשמח לראות את חברי הכנסת החרדים נפגשים עם אותן נשים, שומעים אותן, מבינים את המצב כפי שהוא ומצהירים כי הם לוקחים על עצמם לטפל מהשורש בנושאים הנ"ל. אין לי ספק כי אם ישכילו להוביל מהלכים אלו על שמם – בבחירות הבאות יגרפו לפחות עוד כמה מנדטים בקלות. אני חותמת על זה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *