ליברמן במכתב מחוצף על הרב הראשי: "סוחט באיומים"

שר האוצר אביגדור ליברמן שיגר מכתב מחוצף לרב דוד לאו בה כתב כי "התניית המשך כהונתו של ראש מערך הגיור בהמשך החתימה על תעודות הגיור היא איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים"

שר האוצר אביגדור ליברמן שיגר מכתב מחוצף לרב דוד לאו בה כתב כי "התניית המשך כהונתו של ראש מערך הגיור בהמשך החתימה על תעודות הגיור היא איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו העביר מכתב לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בו הוא מבהיר כי הוא מתבקש למלא את תפקידו הקבוע בחוק וזאת ללא קשר להערכת הכהונה או הפסקת הכהונה של ראש מערך הגיור. כמו כן שר האוצר ציין במכתבו שבמידה וימומשו האיומים לא יהיה מנוס מנקיטת צעדים המתחייבים מהתנהגות שאינה הולמת את כהונת הרב הראשי לישראל.

ח"כ פרוש התייחס בשיחה לגל"צ לסערה ואמר: "תפקידו של הרה"ר לישראל הוא כמו תפקיד שיפוטי של נשיא בימ"ש העליון, תפקידו לומר שהוא לא מקבל הלכתית את חוק הגיור של הממשלה הנוכחית."

יו"ר תנועת ש״ס ח"כ הרב אריה דרעי הגיב: "החלטת הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א לסרב לחתום על תעודות הגיור במידה ויקדמו את מתוה הגיור הפיקטיבי ויפטרו את ראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה נכונה וצודקת. קידום מתווה גיור מזוייף יפגע במבקשים להתגייר ויגרום להם הונאה וצער. תנועת שס מגבה את עמידתו הנחרצת של הרב הראשי השומרת על כרם בית ישראל ומונעת את פריצת שערי הכניסה למדינה לגורמים זרים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *