ליברמן מאיים: "לא נצטרף לקואליציית 'מדינת הלכה'"

ממשיך להקשיח עמדות: בראיון ל'ידיעות' אמר ליברמן: "אם מישהו ינסה בצורה כוחנית לכפות את דעתו על רוב העם – שרחוק מתפיסת העולם החרדית – עליו תיפול האחראיות לכישלון המו"מ. חשוב לעצור את ההקצנה החרדית". המו"מ הקואליציוני שתוכנן להיום – הוקפא

ממשיך להקשיח עמדות – נגד החרדים: אם המפלגות החרדיות יציגו דרישות מרחיקות לכת בתחומי דת ומדינה ויוזמות חד-צדדיות ש"מאיימות להפוך את ישראל למדינת הלכה" – הוא לא יצטרף לממשלה, כך איים הבוקר אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו בראיון ל'ידיעות'.

בידי מפלגת ישראל ביתנו כמה מנדטים בלבד, אך ליברמן אמר כי הוא רואה את עצמו כבלם מפני הקצנה דתית.

"אנחנו בישראל ביתנו עם 5 מנדטים מול 22 מנדטים של החרדים והחרד"לים, רואים את תפקידנו כבולמי היוזמות החד־צדדיות העלולות להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה", אמר. "אנחנו לא מכניסים עז חדשה לתוך המו"מ כדי לא להקשות על הקמת קואליציית ימין חדשה, אבל מחובתנו לוודא שלא לאפשר הקצנה וכפייה".

לטענת ליברמן בידי מפלגתו רק אופציה אחת: "קואליציית ימין לאומית, אך לא קואליציית הלכה".

ליברמן הוסיף והדגיש: "אנחנו לא מעוניינים למשוך את המו"מ עד הרגע האחרון על מנת להודיע בסופו שלא נצטרף".

ליברמן ציין כי הוא אמנם בעד ממשלה ימנית לאומית, אך הזהיר ש"אם מישהו ינסה בצורה כוחנית או חד־צדדית לכפות את דעתו על רוב העם בישראל – שרחוק מתפיסת העולם החרדית – עליו תיפול האחריות לכישלון המו"מ הקואליציוני".

למרות שנציגיו מנהלים מו"מ עם נציגי הליכוד, ליברמן טען כי נתניהו נכנע לחרדים בקואליציה הקודמת כשהכוח שלהם היה קטן משמעותית מהיום. "בקדנציה האחרונה ראינו אין־סוף דוגמאות למונופול של החרדים. כמו סיפור הוועדה לעניין מתווה הכותל של אביחי מנדלבליט ונתן שרנסקי, שנתניהו מינה בעצמו. לאחר שהוגשו מסקנותיה ואושרו בממשלה, נתניהו נענה לדרישת החרדים והקפיא את המתווה", אמר.

"גם בנושא הגיור: נתניהו מינה את משה ניסים לעמוד בראש ועדה ולמרות שהוגשו מסקנותיה ביולי 2018 , בשל לחץ מצד ש"ס ויהדות התורה, נתניהו נמנע מלהביא אותן אפילו לדיון במליאת הממשלה. מה שחשוב יותר מאשר להתעסק בהיסטוריה הלא רחוקה זה לחשוב כיצד לעצור את ההקצנה החרדית ולמנוע פגיעה בסטטוס־קוו".

ולצד זאת, נודע כי המו"מ הקואליציוני שתוכנן להיום הוקפא גם כן "בשל ההתנהלות של השותפות הקואליציוניות", כדברי גורם בליכוד.

בליכוד ממתינים לקבלת רשימת הדרישות של איחוד מפלגות הימין שצפויה להימסר היום. הרשימה אמורה הייתה להישלח בשבוע שעבר, אך הדבר נדחה עקב מחלוקות פנימיות בין מנהיגי המפלגה, הרב רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ'. בימים האחרונים ישבו השניים יחד כדי לגבש רשימת דרישות המוסכמת על שניהם.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *