ליברמן מכה שוב: "נפעל לפרק את הועד לשמירת השבת"

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס היום בתום הסיור הסיעתי שקיים במפעל פינציה בירוחם למאבק של חסידות גור בעניין מפעל פיניציה והבטיח לפרק את הגוף של ועדת השבת.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס היום בתום הסיור הסיעתי שקיים במפעל פינציה בירוחם למאבק של חסידות גור בעניין מפעל פיניציה והבטיח לפרק את הגוף של ועדת השבת.

וכך אמר ליברמן: ״זה הרגע סיימנו ביקור במפעל פינציה. מפעל פינציה כאן בירוחם, במקום הזה, קיים מאז שנת 68. מ-68 עד לפני שלוש שנים לא היו שום בעיות. חלק ניכר מהעובדים במפעל פינציה הם גם עובדים דתיים. ולכן כל הדרישה הזאת שצצה פתאום לפני שלוש שנים מאיזשהו גוף בלתי ברור, אותו גוף שקורא לעצמו הוועדה לשמירת קדושת השבת, שלמעשה מי ששם נותן את הטון זה כל מיני חצרות וכל מיני קבוצות הכי קיצוניות בקרב הציבור החרדי".

ליברמן הוסיף "הנהלת המפעל שרצתה להגיע להבנה- להסדרה עם אותם אנשים בנושא השבת, שלוש שנים לא מצליחה להיפגש איתם, ליצור איזשהו דו שיח. מה שצריך להבין אם פה אותה קבוצה קיצונית תצליח ותכניע את המפעל, זה יהיה סופו של כל הסיפור של התעשייה הישראלית, זה למעשה מבחן ראשון. מה שאנחנו יודעים שבאותה רשימה מופיעים עוד כ-350 עד 400 מפעלים שהם הבאים בתור".

איווט המשיך בדבריו ואמר "לכן אנחנו כ״ישראל ביתנו״, אחרי שנקים קואליציה עתידית, נפעל לפירוק של אותו ועד לשמירת קדושת השבת. אנחנו גם ניצור חרם נגדי, אנחנו נשתדל לרתום גם את התאחדות התעשיינים וגם את ההסתדרות. לא יכול להיות שמפעל שקיים מ-68 באותו מקום ובאותה מתכונת וכל הזמן הכל היה בסדר, יום אחד מתעורר ומתחילים כל מיני דרישות וכל מיני  באמת אנשים הזויים  ולדעתי הם יותר מהזויים. כנראה מסתתרים מאחורי כל הדרישות האלה כל מיני אינטרסים כלכליים".

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף ואמר "לי אין ספק שיש מאחורי כל הסיפור הזה אינטרס כלכלי של כל מיני מקורבים לחצר כזו או אחרת. ולכן אנחנו גם בחוק נפעל לפרק את הוועד הזה. הגוף היחיד שחייב להיות מוסמך זה גוף ממלכתי, גוף של המדינה, יש גוף כזה הנקרא הרבנות הראשית. זה שהם הפכו לשוליה והם מזדנבים אחרי קבוצות קיצוניות, זה גם אחד הדברים שחייבים לשנות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *