ליברמן על ההסתה: "אין מישהו שפוגע יותר בחרדים מהנהגת ש"ס ויהדות התורה"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, עורר סערה גדולה בריאיון שהעניק ל'אופירה וברקו' ביום שישי האחרון, שבמהלכו קרא: "את החרדים יחד עם ביבי, על מריצה אחת, למזבלה". הבוקר (א') הוא שוחח עם בן כספית והגיב לדברים – "הכוונה היא תמיד לעסקני ש"ס ויהדות התורה. הציבור החרדי נפל בשבי אצל עסקני ש"ס".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, עורר סערה גדולה בריאיון שהעניק ל'אופירה וברקו' ביום שישי האחרון, שבמהלכו קרא: "את החרדים יחד עם ביבי, על מריצה אחת, למזבלה". הבוקר (א') הוא שוחח עם בן כספית והגיב לדברים – "הכוונה היא תמיד לעסקני ש"ס ויהדות התורה. הציבור החרדי נפל בשבי אצל עסקני ש"ס".

ח"כ ליברמן סבור כי "אחרי שנים רבות מדי בשלטון הם (המפלגות החרדיות) השתגעו, חושבים שהכול מותר בכוחנות, בברוטליות, אפשר לרמות, לדרוס, לשקר, כל הסיכומים שהיו איתם הם מחקו ודרסו".

על ההסתה הקשה נגד החרדים ובראש, הדברים החמורים להביא את החרדים עם מריצה למזבלה: "הכוונה היא תמיד לעסקני ש"ס ויהדות התורה. הציבור החרדי נפל בשבי אצל עסקני ש"ס. אני לא מוכן לקבל את כל ההיתממות הזאת, כל בכי התמרורים וזעקת הקוזאק הנגזל". הוא ציין כי הדברים נאמרו לאחר פרסום 'סרטון הכלבים', פרשיית ה'שיקסע', תחקיר נתב"ג שנכנס לקמפיין הבחירות של ש"ס. "אחרי כל הדברים האלה, איך אתם לא מתביישים? מצאתם מילה להתנפל בגללה?", וטען: "אין מישהו שפוגע יותר בחרדים מהנהגת ש"ס ויהדות התורה".

ליברמן נשאל, אבל משל המריצה מתקשר לתמונות מההיסטוריה.

"צריך לשלוח אותם להיסטוריה, הם צריכים להפוך להיסטוריה, ובמובן הזה אני מאוד מקווה שנשלח את נתניהו לאופוזיציה וגם את ליצמן ודרעי".

על האפשרות להקים את הממשלה הוא אמר: "הברירה זה או הם או ישראל ביתנו. השלטון זה דרעי וליצמן ,זה לא ביבי, הוא בן ערובה, הוא נלחם על ההישרדות האישית, הפוליטית, המשפטית שלו. להחליף את ביבי בפלוני אלמוני אבל להשאיר את אותו שלטון? לא עושה שכל. אין שום סיבה, דרך, אפשרות שאנחנו נשב איתם. זה או אנחנו או הם".

ליברמן הסביר כי יש פער ערכי-אידיאולוגי עמוק בין הציבור הכללי והציבור החרדי, וטען כי כשיש כזה פער "צריך לעצור, כי אח"כ יהיה מאוחר מדי". הוא הביע את דעתו באשר לאפשרות שנתניהו יצליח להשיג את 61 האצבעות הדרושות להרכבת הממשלה. לדבריו, תקום "קואליציה פונדמנטליסטית של בן גביר וסמוטריץ' ומנסור עבאס, ובאמצע ליצמן ודרעי, וכמובן נתניהו. זו באמת תהיה קואליציה שתהפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה". לדעתו, "זה טירוף מוחלט". הוא סבור כי הבחירות הן בין ממשלה בלי הסיעות החרדיות והליכוד, ובין "להפוך את ישראל לאיראן".

ח"כ ליברמן הגיב לאפשרות, הנראית ריאלית שלפיה מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, יחבור לממשלת נתניהו אם יצליח לעבור את אחוז החסימה. "עבאס לא צריך לשבת (בממשלה), למרות שנתניהו מוכן לתת לו גם שר בממשלה. הוא חלק מתנועת האחים המוסלמים. הוא תומך בחמאס. באוקטובר 2018 נפגש עם הנהגת חמאס, מתחבק ומתנשק, דן איך מחזקים את חמאס ברצועת עזה, וכנראה זה הדיל של ביבי גם עם חמאס ומנסור עבאס".

עוד הוסיף כי גם להערכתו בנט יחבור לנתניהו ביום שלאחר הבחירות: "ברור שאם נפתלי בנט משלים 61 לנתניהו הוא ילך איתו ועם סמוטוריץ'. גם אתמול ראיתי שאנשי ימינה הבהירו הם יתמכו בחוק הצרפתי ובפסקת ההתגברות ויתנגדו לחקיקה שתמנע ממועמד שהוגש נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה". בן כספית תהה האם הוא מאמין לתיאוריית גנץ באשר ל'מזימת אפריל', על כך השיב: "המזימה הכי גדולה זה של גנץ עצמו, אני לא מאמין לו ולא סומך עליו, יום לאחר הבחירות, להערכתי, הוא הראשון שיצטרף לנתניהו תמורת תיק הביטחון", כשבן טען כי הוא 'נקמן', הוא השיב: "אני לא נקמן אני למוד ניסיון".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אני תמיד בוחר ימין אבל הנושא החשוב והבוער הוא לא ימין או שמאל אלא החיים והמוות של הילדים שלנו י ישמור על הילדים שלנו שלא יהיו עכברי מעבדה? מי ישמור שלא ישחקו לנו בבריאות בגלל אינטרסים מלוכלכים. זו שעת פיקוח נפש!! רק רפא שימו ר בקלפי

    אני תמיד בוחר ימין

    אבל הנושא החשוב והבוער הוא לא ימין או שמאל אלא החיים והמוות של הילדים שלנו

    י ישמור על הילדים שלנו שלא יהיו עכברי מעבדה?

    מי ישמור שלא ישחקו לנו בבריאות בגלל אינטרסים מלוכלכים.

    זו שעת פיקוח נפש!!

    רק רפא

    שימו ר בקלפי

    אוארן |
    הגב