ליברמן תוקף: "החרדים התגמשו? זאת רמאות!"

"אנחנו לא מחפשים להפיל את נתניהו אבל לא נוותר על העקרונות ועל ההבטחות שלנו לאזרחי מדינת ישראל", הבהיר אביגדור ליברמן הבוקר

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, התייחס הבוקר לכישלון המשא ומתן הקואליציוני ותקף את הליכוד שמציג את חברי הכנסת החרדים כמי שהסכימו להתגמש עבור חוק הגיוס.

"שמעתי הבוקר את דוברי הליכוד מדברים על 'הגמישות המופלאה' של המפלגות החרדיות שמוכנות להעביר את חוק הגיוס, אבל עם הסתייגות קטנה, שסוגית היעדים ופקיעת החוק יעברו להחלטת ממשלה ולא יהיו בחקיקה ראשית. זאת לא גמישות, זאת רמאות", אמר ליברמן.

לטענתו, "חוק הגיוס הוא רק סימפטום של הקצנה חרדית, הכוללת בין היתר, סגירת מרכולים בשבת, גשר יהודית, חרם צרכני על מפעל פיניציה בירוחם וניסיון להפסיק את מכירת הכרטיסים בשבת בגן החיות התנ"כי.

"המניע היחיד של 'ישראל ביתנו' הוא עמידה על העקרונות וההתחייבויות שניתנו לציבור לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות ולאחר הבחירות. אנחנו לא מחפשים להפיל את נתניהו ולא מחפשים מועמד אלטרנטיבי, אבל לא נוותר על העקרונות ועל ההבטחות שלנו לאזרחי מדינת ישראל", הבהיר ליברמן.

יצוין כי לפנות בוקר (שלישי) אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק לפיזור הכנסת, בקריאה ראשונה. 66 ח"כים הצביעו בעד, 44 התנגדו וחמישה נמנעו.

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת צפויה להתכנס הבוקר כדי להכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית. אתמול קבעה הוועדה המיוחדת כי הבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי ה-17 בספטמבר 2019, י"ז באלול תשע"ט.

עוד יש לציין כי התאריך אינו סופי וצפוי להשתנות לקראת ההצבעה הסופית במליאת הכנסת.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמצים למנוע בחירות ולהקים ממשלת ימין. איש העסקים שמנהל את המשא ומתן הקואליציוני מטעם ח"כ אביגדור ליברמן, שמואל חייק, שב הלילה לארץ והמשיך במגעים הקואליציוניים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *