לימודי נדל"ן לרכישת תעסוקה מקצועית בתחום

אינספור גברים ונשים בטווחי גילאים רחבים ביותר מוצאים עצמם בתקופה של חיפוש עבודה, וחיפוש דרכם המקצועית באופן כללי. אחד ממאפייני התקופה בה אנו חיים הוא כי מצב זה כבר מזמן אינו שמור אך ורק למשתחררות ומשתחררים טריים מהצבא או אנשים צעירים אשר עדיין "מחפשים את עצמם".

אינספור גברים ונשים בטווחי גילאים רחבים ביותר מוצאים עצמם בתקופה של חיפוש עבודה, וחיפוש דרכם המקצועית באופן כללי. אחד ממאפייני התקופה בה אנו חיים הוא כי מצב זה כבר מזמן אינו שמור אך ורק למשתחררות ומשתחררים טריים מהצבא או אנשים צעירים אשר עדיין "מחפשים את עצמם".

גם אינספור אנשים מבוגרים ומבוססים יותר מוצאים עצמם מסיבות אלו או אחרות במסע חיפוש נוסף אחר התחום הבא במסגרתו ימצאו את פרנסתם. אחד התחומים האטרקטיביים המושכים היום אנשים רבים בארץ ובעולם הוא עולם הנדל"ן, ובהתאמה קמו בשנים האחרונות בישראל מסלולים שונים של לימודי נדל"ן. עבור המעוניינים לצייד את עצמם באפשרות לעסוק בתחום זה באופן מקצועי – מהם הקורסים ומקורס נדל"ן לתעסוקה מקצועית ויציבה בשוק המקומי.

ניתן למנות לפחות שני מסלולי לימוד עיקריים, או קורסי נדל"ן, המעניקים ללומדות והלומדים בהם את האפשרות לעסוק במקצוע מוגדר בתוך עולם הנדל"ן וליהנות מפרנסה יציבה ובטוחה יחסית לאורך זמן.

הראשון ביניהם הוא קורס תיווך – זהו קורס המעניק למשתתפים בו את הידע הנדרש, כמו גם תרגול עיוני וכלים נוספים הנדרשים על מנת לצלוח ביתר הצלחה את הבחינה המועברת מטעם רשם המתווכים בישראל, זו הנדרשת לצורך קבלת רישיון תיווך רשמי מטעם המדינה. רישיון זה מאפשר לעסוק במקצוע התיווך באופן רשמי וחוקי (אסור לפעול כמתווכים ללא רישיון תיווך מטעם המדינה), ומקצוע זה מציע תעסוקה ופרנסה יציבה לאינספור נשים וגברים בישראל ובכל רחבי העולם מזה שנים רבות.

קורס הנדל"ן השני המדובר הוא קורס יועצי משכנתאות – ההלוואה הגדולה הנפוצה ביותר בישראל כיום היא כמובן המשכנתא, לה נדרש כמעט כל מי שמעוניין לרכוש דירה או בית. מכיוון שמדובר בהלוואה גדולה וגורלית כל כך, כזו המכילה אינספור פרטים טכניים קטנים וגדולים, חשובים יותר וחשובים פחות, ועל מנת שנוטלי המשכנתא יקבלו את העסקה הטובה והמשתלמת ביותר מבחינתם – מוענק שירות ייעוץ משכנתאות. שירות זה מבוקש ביותר בישראל כיום, ומהווה את אחד הצעדים המתבקשים והמובנים ביותר מאליהם – כאשר עומדים לפני החלטה גורלית כל כך כמו חתימה על משכנתא, הגיוני שנרצה לצידנו איש מקצוע הבקיא בתחום, אשר לנגד עיניו עומדת בראש ובראשונה טובתנו שלנו – לקוחותיו. קורס ייעוץ משכנתאות מציע, אם כן, תעודה והכשרה במקצוע בו הביקוש גבוה ויציב, ולכן נראה כי התעסוקה בו יחסית בטוחה גם לעתיד הנראה לעין (אלא אם כן פשוט יפסיקו לקחת משכנתאות, או שהמשכנתא תהפוך פתאום לעסקה פשוטה ודלה בפרטים טכניים…).

לא רק תעסוקה מקצועית בתחומים מוגדרים היטב – לימודי יזמות נדל"ן

מלבד לתעסוקה מקצועית בטוחה יחסית במקצועות מוגדרים היטב דוגמת תיווך או ייעוץ משכנתאות, כולל עולם לימודי הנדל"ן גם מסלולים וקורסים העוסקים בצדדים פחות מוגדרים ו"קבועים" בעולם הנדל"ן, ויותר פתוחים ומלאי מקום ליצירתיות ונקיטת יזמה. הכוונה היא בראש ובראשונה לקורסים דוגמת יזמות נדל"ן – קורס זה מעניק לנרשמות והנרשמים אליו את הידע והכלים הנדרשים על מנת לפעול כיזמים בשוק הנדל"ן המקומי או הבינלאומי (קיים קורס נפרד העוסק בנדל"ן בשווקים זרים, וספציפית בשוק האמריקאי), וכך למעשה לנסות ולהוציא לפועל עסקאות שונות בכוחות עצמם, ובסיוע גורמים שונים עימם יצרו קשר (דוגמת משקיעים, קבלנים וכו').

יש לציין כי קיימים גם קורסים ומסלולים משולבים, כאלו העוסקים הן ביזמות והן ברכישת תעודת תיווך, במטרה לשים בידי התלמידים מערך כלים אשר יבטיח את הצלחתם בעולם הנדל"ן. בכל מקרה, מומלץ לסקור את הקורסים והמסלולים השונים המוצעים בתחום, ולהירשם לגוף מוכר, אמין, מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום לימודי הנדל"ן.

הכתבה באדיבות האקדמיה לפיננסים, המובילה בתחום של השכלה פיננסית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *