לינור אברג’יל חושפת: "סבתא באה בחלום ואמרה שפספסו את הקדיש"

לאחרונה התראיינה אברג'יל ל'ידיעות אחרונות' שם סיפרה בהרחבה על זיכרונות מוקדמים מהילדות בבית הסבתא וגם חשפה חלום מרטיט, שחלמה לאחר שסבתה נפטרה

ללינור אברג'יל יש הרבה זיכרונות ילדות טובים מבית סבתה, שהייתה לדבריה "כמו אמא בשבילי". לאחרונה התראיינה אברג'יל ל'ידיעות אחרונות' שם סיפרה בהרחבה על זיכרונות מוקדמים מהילדות בבית הסבתא וגם חשפה חלום שחלמה לאחר שסבתה נפטרה.

"סבתא הייתה כמו אמא בשבילי, והייתי אצלה המון כשאמא שלי עבדה ולמדה חינוך. היא הלכה לעולמה לפני כמה שנים, בגיל 81, וחסרה לי מאוד. הייתה דומיננטית במשפחה. היינו אוכלים בדירה הקטנה יחד, כל בני הדודים והנכדים. יש לנו אחדות במשפחה בזכות הסבתא, שהלוואי שהייתה קיימת בישראל: חילונים, דתיים, דעות שונות, אבל אחד למען השני, וגם אם יש חילוקי דעות, אין ברוגזים. זה מדהים לראות את זה במשפחה של 11 אחים, בהם אמא שלי".

כידוע, בשנת 2014, בשיא הקריירה המקצועית שלה, החלה אברג'יל להתחזק ברוחניותה ולחזור בתשובה.

כשנשאלה האם אי פעם עברה חוויה על טבעית, השיבה אברג'יל כי "לידה היא חוויה על-טבעית, אבל קרה לי עוד משהו ממש חזק", ופה למעשה חשפה את החלום שהיה לה על סבתה. "סבתא שלי הגיעה להגיד לי דברים בחלום אחרי שהיא נפטרה", היא משחזרת. "היא אמרה לי שפספסו מנחה וקדיש עליה, וכשסיפרתי את זה לאחד הדודים שלי – הוא אמר לי שהוא באמת פספס, ולמחרת דאג לעשות. אחר כך סבתא באה להודות לי בחלום. זה היה ממש מוחשי. היא הייתה אישה צדיקה".

בראיון התייחסה אברג'יל גם להישג הגדול ביותר שלה לטענתה – להיות אמא, ואמרה כי ההשקעה שם היא אמנם לאורך שנים, אבל יש לך פידבק כל יום על איזה מין הורה היית, ולהיות אמא זה הופך אותה למאושרת בהווה. הילדים מרגשים אותה, והיא בוכה כל הזמן – כשהתינוקת מוציאה מילה חדשה או כשהילדים אומרים משהו מרגש. "נולדה לי תינוקת, שירה, אחרי הרבה שנים שרציתי וניסינו. היא הביאה לי הרבה אור, התחדשות, גם לי, גם לאורון בעלי. הרגע עצמו, כשהתבשרתי שאני בהיריון, היה מאוד מרגש. הלוואי שיכולתי להביא עשרה ילדים. אם זה תלוי בי, אין דבר שיותר משמח אותי מלהביא ילדים לעולם. זה כוח עצום להיות שותפה להבאת חיים, זה בעצם מטורף, ואז לראות אותם גדלים עם הזכות לחנך אותם. אין שום דבר שיכול להביא לרמות אושר יותר גדולות מזה. כל השאר זה בונוס".

וזה גם בונוס מבחינתה להיות בשבת בבית, עם המשפחה, בלי הטלפון, בלי העבודה, בלי הסחות דעת. "זה אנחנו, הילדים ובית הכנסת", היא אומרת. "מאה אחוז יחס משפחתי. אם לא היה את השבת, היה מאוד קשה להכיל את השבוע. השבת נותנת לך את המרחב להיות מעל הזמן".

כשנשאלה מהי ההחמצה הגדולה בחייה, ענתה אברג'יל לסיכום כי "אין דבר כזה החמצה. הכל מדויק, תמיד".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סבתא שלי

    למה סבתא שלי לא באה אף פעם בחלום?
    תגידי לה שתיכנס גם אצלי פעם, אני רוצה לדבר איתה…

    אברהם |
    הגב