ליצמן חתם על מסמך תמיכה בדרישה לכלול 5 מיליארד שקל לבסיס תקציב הבריאות בקווי יסוד הממשלה הבאה

יו"ר יהדות התורה סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן חתם לראשונה על תמיכה בדרישה להתחייבות קואליציונית בקווי יסוד מדיניות הממשלה הבאה שיבטיחו את האיתנות והעמידות של מערכת הבריאות ואת יכולתה לספק את שירותי הבריאות בצורה ראויה ושוויונית לכלל התושבים.
לדברי קואליציית ארגוני החולים הדרישה כוללת הקצאה תקציבית של 5 מיליארד ₪, כתוספת מידית לבסיס תקציב משרד הבריאות 2020 ליישום תכנית סגן שר הבריאות לפי "מסמך קידר" בתוספת תקצוב מידי לתקנים של רופאים ואחיות.
"אני רואה במהלך הזה צעד היסטורי, אני מכיר את הבעיות מקרוב, הכל תלוי בקואליציה הבאה ובתוצאות אבל אני רציני בזה ונדע לדרוש את הדברים. זה בהחלט צעד גדול, אמר סגן השר ליצמן בעת החתימה. אני רואה בזה ברכה גדולה שאפשר לשתף פעולה עם כל הארגונים ביחד ולקדם את מערכת הבריאות".
החתימה לתמיכה בדרישה להתחייבות לקווי יסוד הממשלה נעשתה ביוזמת "5 מיליארד לבריאות" פורום חירום לאומי שהוקם על ידי קואליציה רחבה של 50 ארגונים הכוללים ארגוני חולים, רופאים, הסתדרות האחים והאחיות, מטפלים וארגונים אזרחיים, במטרה לשנות את מדיניות התקציבית של האוצר מול מערכת הבריאות ולהוסיף 5 מיליארד ₪ לבסיס תקציב הבריאות, על מנת לקדם לאזרחי את הזכות לשירותי בריאות ראויים ולייעל את מערכת הבריאות הציבורית.
במסמך עליו חתם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הוא הביע את תמיכתו בדרישות המרכזיות של פורום "5 מיליארד לבריאות" ויפעל להטמיע אותן בקווי יסוד מדיניות הממשלה במסגרת המו"מ הקואליציוני, זאת במטרה להבטיח את האיתנות והעמידות של מערכת הבריאות ואת יכולתה לספק את שירותי הבריאות בצורה ראויה ושוויונית לכלל התושבים. לדברי קואליציית ארגוני החולים הדרישה כוללת הקצאה תקציבית של 5 מיליארד ₪, כתוספת מידית לבסיס תקציב משרד הבריאות 2020, ליישום המלצות משרד הבריאות כפי שגובשו במסמך המנהל לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות בתוספת תקצוב מידי לתקנים של רופאים ואחיות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *