ליצמן ל'ידיעות': "המצב בבני ברק נורא ואיום"

בראיון שקיים היום שר הבריאות יעקב ליצמן ב'ידיעות אחרונות' הוא התייחס לטענות הרבות שצצו נגדו ומסביר מדוע לדעתו ישראל מתפקדת היטב בניהול המאבק בהתפשטות הקורונה במדינה

בראיון שקיים היום שר הבריאות יעקב ליצמן ב'ידיעות אחרונות' הוא התייחס לטענות הרבות שצצו נגדו ומסביר מדוע לדעתו ישראל מתפקדת היטב בניהול המאבק בהתפשטות הקורונה במדינה.

ליצמן טען "אף אחד בעולם לא חזה משבר כזה. אנחנו לציוד הראשוני נערכנו בהחלט, והערכנו נכון. אין לי שום פחד שמישהו יבדוק את זה. אני יודע בדיוק מה עושים. מבחינתי הכל בסדר, ואת זה אני אומר אחרי דו"ח המבקר".

ליצמן נשאל מדוע הוא מתעקש להמשיך במשרד הבריאות וטען, "אני חושב שאפשר לעזור להרבה אנשים. עשיתי הרבה רפורמות במשרד ואני מתכוון להמשיך בזה".

ליצמן המשיך וטען להגנתו "אני מתכוון לעשות עוד רפורמות חדשות. בנושא הסיעוד דברים גדולים. יש רשימה ארוכה. לפני שתי מערכות בחירות, שזה חצי שנה, סיכמתי עם ראש הממשלה ועם שר האוצר שאנחנו נטיל מס בריאות – נעלה את מס הבריאות בחצי אחוז – ונקבל 3 מיליארד שקלים לבריאות בלבד. נטו. אז אני יכול לעבוד".

במהלך הראיון לידיעות אחרונות סיפר ליצמן "הצעתי היום לראש הממשלה ולשר הפנים לעשות סגר על בני ברק, המצב שם נורא ואיום. כל יום הוא חשש לפיקוח נפש". ליצמן טען "אני ביקשתי את זה, אני דחפתי את זה. סוכם שהמנכ"לים (במשרדי הממשלה הרלוונטים) יבדקו את הנושא".

ליצמן נשאל אם הוא לא חושש שהבוחרים שלו יכעסו עליו בעקבות המהלך וטען "אז מה? יש פשקווילים: 'ליצמן סטאלין'. זה לא מרפה את ידיי. אני צריך לעשות מה שצריך. זה נוגע לכל המקומות, לא רק לבני־ברק. כל מקום שצריך לסגור – אני אבקש לסגור".

לגבי המספרים שמראים על אחוזי הדבקה גבוהים במגזר אמר השר ליצמן "אי אפשר מכמה קבוצות להשליך על כל הציבור. שב־99% שומע בקול המדינה ובקול הרבנים יחד. בהחלט. יותר מזה, הרבי מגור סגר בית כנסת שמתפללים שם בכל שבת 5,000 איש. הוא סגר עוד לפני הנחיות המדינה. גם הרב קנייבסקי. כולם מתיישרים עם הנוהל".

ליצמן התייחס לנזק שנוצר למגזר וטען "מה שקרה בכל המקומות היה כנראה בגלל משלוח מנות. נכון ששליחי מצווה אינם ניזוקים, אבל אנחנו רואים כרגע את ההשלכות של פורים. בעזרת השם עוד כמה ימים זה יעבור. בגלל זה ביקשתי הסגר לשלושה ימים".

ליצמן ביקש להבהיר את עמדתו על החרגת בתי הכנסת "זה שקר אין שום ציבור שמוחרג מהתקנות, ואין אוכלוסייה שיכולה לעמוד מהצד ולא להשתתף במילוי החוק. הוראות החוק שוות בפני כולם. אבל כשהסבירו בממשלה שצריך לאפשר יציאה של 100 מטר מהבית כדי להוציא את הכלב, הסברתי שיש גם צורך של אנשים לצאת לתפילה לא בתוך בתי הכנסת".

ליצמן הוסיף "כל עוד אפשר לצאת מהבית, גם התפילה בחוץ מותרת, אבל חייבים לשמור על הכללים: להתפלל במרחק שני מטרים אחד מהשני ולא יותר מעשרה אנשים. אני עצמי מתפלל בבית".
לסיום התייחס ליצמן ללוויה ההמונית שהתקיימה בבני ברק ואמר: "זה עוול. לא צריך לעשות. החוק החריג את ההלוויות אבל לא בצורה כזו. מה שהם עשו שמה לא טוב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *