ליצמן: "ראש ממשלה עם כיפה? תזכרו מה עשו לי כשלבשתי שטריימל במסיבת עיתונאים"

שר הבריאות לשעבר ליצמן מזהיר: "הם מתכננים כעת מראש לעשות סגר בחנוכה, בדיוק כפי שתכננו בראש השנה ויום כיפור" האם יש סיכוי לבנט בראשות הממשלה? "ראש ממשלה עם כיפה? תזכרו מה עשו לי כשלבשתי שטריימל במסיבת עיתונאים" * יש עתיד? "אם עופר שלח יהיה בראשות יש עתיד הוא פרטנר עבורנו" * וגם: מדוע היה לשר הפורש מצב רוח מרומם במיוחד * 'שחור לבן' בערוץ כנסת עם משה גלסנר ועו"ד אבי בלום – צפו בתכנית המלאה

לשר הבריאות בגל הראשון, ושר השיכון עד לא מכבר – חבר הכנסת יעקב ליצמן, חזרו האנרגיות. מאז עזב את תפקידיו המיניסטריאליים, נראה כאילו משא כבד ירד מעל גבו. הוא נינוח, מחייך, ומתנהג כ"כ שונה מהעבר, עד שאפילו המראיינים השבוע בתכנית 'שחור לבן' בערוץ כנסת – עו"ד אבי בלום ומשה גלסנר, מצאו לנכון לשאול אותו על כך בשידור.

יש לו תשובות מסודרות לכל טענות, תזה בנויה ומוצקת. וכשאין לו כזו, ולא רק אז, הוא מסרב לענות. משאיר סביבו ערימה של הנחות ותיאוריות בלתי פתורות. מחלקן, פשוט עדיף להתעלם, את היתר, הוא נהנה לפזר ולהיתמם.

כשהוא נשאל על גל העזיבות במשרד הבריאות, הוא מציע, ולא בלי ציניות ליצמנית, "אני מניח שאתה צריך לשאול את שר הבריאות הנוכחי למה הם בורחים".

כשנשאל שוב: אתה רומז שאדלשטיין אשם? השיב בצורה ישירה: "כל שר אשם במה שקורה במשרד שלו – לטוב ולמוטב. אני עזבתי את משרד הבריאות כשהיו 15 מאומתים ביום, אם הייתי שר הבריאות ב-8,000 מאומתים היו תולים אותי".
אז למה בעצם עזבת?

"התכנית שלי הייתה, שברגע שהיה מצב טוב אמרתי שזה הזמן לדאוג לשיכון, הציבור שלי לחוץ על דירות ועל שיכון, אף אחד לא טיפל בזה".

איפה הממשלה טעתה בנוגע לקורונה?

"בתחילת אוגוסט היה צריך לעשות סגר, כשהיו 2000 מאומתים ליום, ולא לחכות לראש השנה ויום כיפור- שאז היו 8000-9000. התכנון היה לכתחילה לעשות בתקופה הזאת, כפי שהם מתכננים עכשיו על חנוכה".
יש להם משהו נגד חגי ישראל?

"יכול להיות שהם חושבים שבחגים משפחות יותר ביחד, אבל עובדה שאם היו עושים סגר באוגוסט, לא היו מגיעים למה שהיה בראש השנה ויום כיפור. ראית מדינה בעולם שסוגרת בתי כנסת דווקא בזמן שיהודים באים אליו פעם בשנה? "
יש את נושא הגיוס שנמצא על השולחן, כחול לבן מתנים שאם לא אתם לא תעבירו את התקציב, הם לא יעבירו את הגיוס. לאיזה סיכום אתם מגיעים עם נתניהו לגבי חוק הגיוס?
"היו סיכומים בהסכם הקואליציוני עם כחול לבן, כתבו במפורש את סעיף הגיוס".
כתוב גם תקציב, והם לא מקבלים.
"זה לא שייך אליי. מי שיש לו הסכם איתי לגיוס צריך לקיים את מה שהוא התחייב. על התקציב אין לי הסכם
בנט מתאים להיות ראש ממשלה?

"אני לא יודע".

נשאל את זה אחרת: מדינת ישראל ב-2021, מסוגלת לקבל ראש ממשלה חובש כיפה?

"ראש ממשלה עם כיפה? תזכרו מה עשו לי כשלבשתי שטריימל במסיבת עיתונאים".

אתה רואה סיכוי שהממשלה הזו שורדת?
"אני לא חושב שהיא תחזיק מעמד".

יש לציין שאתה נראה מאד מרוצה מאז שאתה לא שר. לפני חודשיים היית פה, והיית נראה מודאג ובלי אנרגיות, ופתאום אתה מלא חיות.
"כשאתה שר, יש הרבה החלטות שצריך לקבל, זה משפיע".

עופר שלח קורא תיגר על מנהיגותו של יאיר לפיד, ובין יתר הביקורות שלו הוא מדבר על היחס של יאיר לפיד לחרדים. האם כשבראשות יש עתיד יעמוד אולי עופר שלח, זה הופך יש עתיד לפרטנר רלוונטי עבורך?

"בהחלט יכול להיות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *