ליצמן רוצה אשה שתהיה כפופה לו • דב הלברטל

למרבית הפלא, החרדים בחרו דווקא באשה. וזו חסידות גור. זו ששמה את הנשים מאחורי הבעלים. הם שמטיפים צניעות בכל מיני תקנות. דווקא גם הם, בחרו באשה. עורכת דין. מסתבר שהחרדים אוהבים לבחור בנשים כדי שייצגו אותם. כי האשה שייעדו למבקרת המדינה, ייצגה את החרדים ברשויות המקומיות, כאילו שכבר אין עורכי דין גברים ואפילו חרדים

אם היתה צריכה לבוא הוכחה לשיקולים המגזריים, הלא ממלכתיים בעליל, של הפוליטיקאים החרדים, היא באה בבחירתו של מבקר המדינה.

תפקידו של מבקר המדינה, הוא חשוב ונחוץ. כי מבקר המדינה מבקר את מוסדות המדינה, את שירותי הבריאות, שירותי התחבורה וכל מה שנוגע לרווחת הציבור. אלא שמבקר המדינה, חשוב לכל אזרחי המדינה., ולא רק ליהדות התורה.

אבל ביהדות התורה חשבו אחרת. שם דווקא חשבו שמבקר המדינה צריך להיות מאנשי שלומנו. כי מה איכפת לנו מכלל הציבור? העיקר שיהיה מאנ"ש. מישהו שאפשר לתת לו פתקים מתחת השולחן או במקווה.

אלא שהפעם, למרבית הפלא, החרדים בחרו דווקא באשה. וזו חסידות גור. זו ששמה את הנשים מאחורי הבעלים. הם שמטיפים צניעות בכל מיני תקנות. דווקא גם הם, בחרו באשה. עורכת דין. מסתבר שהחרדים אוהבים לבחור בנשים כדי שייצגו אותם. כי האשה שייעדו למבקרת המדינה, ייצגה את החרדים ברשויות המקומיות, כאילו שכבר אין עורכי דין גברים ואפילו חרדים.

אז מה יאמר ליצמן לאשתו הרבנית כשתסתרך מאחוריו ברחוב? מה הוא יגיד לה? שהיא פחות טובה מהאשה עורכת דין החילונית שמייצגת אותו ואת כל התנועה החרדית, ועכשיו הוא רוצה שתהיה מבקרת המדינה. מה הוא יגיד לבנותיו החסודות כשירצו ללמוד עריכת דין? הרי הוא ליצמן זה שחושב שעורכות דין הם דבר מצוין כדי לייצג אותו ולהיות מבקרות המדינה. החרדים כנראה אוהבים שנשים מייצגים אותם.

והאשה הזו, אף אחד לא ידע מי היא. אבל לחרדים, היא דווקא מתאימה להיות מבקרת המדינה. למה? מה יש בה שעשה אותה כל כך מוכשרת למבקרת המדינה? מי בכלל הכיר אותה? כבר למבקרת המדינה, מכלום? התשובה היא פשוטה. העובדה שהחרדים שילמו לה והיא ייצגה אותם, והיא קנויה להם. במילים פשוטות, החרדים הפכו את האשה לאנ"ש. זו מילת הקסם, אנ"ש.

לא משנה בכלל אם היא מוכשרת להיות מבקרת המדינה. מצידם של הפוליטיקאים החרדים, שכל הביקורת יהיו כלום. אדרבא, זה בדיוק מה שליצמן רוצה. ליצמן לדוגמא רוצה אשה שקנויה לו, שפחה נחרפת, שלא תעיז להשמיע ולו מילת ביקורת אחת על השערוריות שבמשרד הבריאות. היא לדוגמא לא תראה ולא תשמע את אלפי החולים במסדרונות או בתורים. כי הרי היא כבר מאנ"ש..

מה שליצמן וחבר מרעיו לא מבינים, שמבקר מדינה, שהוא באמת טוב ובעל סמכות, כמו שופט עליון לדוגמא, הוא נכס לכלל האזרחים, ובפרט לאזרחים החרדים שדווקא הם בתחתית הסולם הכלכלי והם הנרמסים הראשונים על ידי שרירות ושחיתות הרשויות.

אבל מה זה איכפת לליצמן וחבר מרעיו, אם הם יכולים למנות מישהו שהוא גם אשה וגם מאנ"ש? כך נראית מערכת השיקולים של המגזר הפוליטי החרדי. אחרי כן יערכו סימפוזיונים להוכיח עד כמה חברי הכנסת החרדים הם ממלכתיים. לדיון כזה, הייתי מזמין בראש וראשונה את האשה מאנ"ש.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *