"לכלכלתם כשגיבתם את קובי": השדרן החילוני זועם על החלטת בג"ץ

מעולם לא היתה בעיה בין חרדים לחילונים בטבריה – עד שהגיע רון קובי. שופטי בג"ץ שהסכימו השבוע לדחות את השימוע לפיטורי ראש העיר נתנו לו לשקר בלי למצמץ. המסר שיצא מהדיון בבית המשפט מסוכן מאין כמותו. חיים הכט זועם על בג"ץ

שדר רדיו קול רגע חיים הכט, יוצא במתקפה חסרת תקדים על שופטי בגץ בעקבות החלטתם לאפשר קובי לחזור לכסא ראש העיר, "הדברים שאמרתם בדיון בעניינו של ראש עיריית טבריה רון קובי הם הזויים. המסר שיצא מהדיון הוא שערורייתי ומסוכן מאין כמותו. אבל אני רוצה להוציא אתכם איכשהו בסדר – לכן נאמר שבאתם לדיון לא מוכנים".

הכט ממשיך ותוקף: "רון קובי – ראש עיר שמחויב בכבודו של השר הממונה עליו – התגולל על שר הפנים אריה דרעי בקללות בוטות וחצופות כמעט כל יום במהלך החודשים האחרונים. השר דרעי גילה איפוק יוצא דופן ולא הגיב. קובי גידף גם את מנכ"ל משרד הפנים בשפת ביבים בוטה – והמנכ"ל מרדכי כהן לא הגיב. קובי, שהתנחל באולפני הטלוויזיה במקום לנהל את עירו, לא הצליח להרכיב קואליציה וכשל בהעברת תקציב. על פי החוק – חוק המדינה, לא החוק של דרעי – הוא אמור להתייצב בפני ועדה של משרד הפנים לדיון בהדחתו. ואז קובי, כששרץ בידו, מתייצב בפניכם שופטי בג"צ וטוען: השר והמנכ"ל לא יכולים לנהל שימוע בענייני כי יש בינינו משהו אישי. אני קיללתי אותם ולכן הם בניגוד עניינים. ואתם אמרתם "צודק!" ודחיתם את השימוע.

לדבריו, "הדברים שאמרתם בדיון בעניין חברי מועצת העיר מלמדים, במחילה, שאין לכם מושג כיצד מתנהלת דמוקרטיה מוניציפלית. המסר המסוכן שיצא מהדיון אומר לכל חבר מועצה מקצה הארץ ועד קצה: אתה אבק. אתה חסר משמעות, ואם לא תתיישר עם דעתו של ראש הרשות אזי נדיח אותך וראש הרשות יפעל כרצונו. כבודכם, חברי המועצה נבחרו על ידי הציבור בדיוק כמו ראש העירייה. בטבריה התייצבו תשעה חברי מועצה אמיצים, ומול לחצים ואיומים לא נתנו לראש העיר להגיש תקציב מופקר שלא התנהל אודותיו שום דיון רציני. חברי המועצה שמרו על עשרות מיליוני שקלים של תקציבי מדינה, ואתם בחוסר אחריות הסכמתם להדיח אותם והענקתם פרס לקובי.
קובי התייצב בפניכם וכדרכו שיקר בלי למצמץ. כוחות האופל, טען, קמו כנגדו בטבריה. אבל מה שקם כנגדו זו התנהלותו הבריונית והפוחזת. כבר בישיבת המועצה הראשונה קובי העלה את חברי המועצה על בימת אולם התיאטרון המקומי ושם השפיל וביזה אותם אל מול קהל מריע וצוהל. הוא לא חדל מדרכו זו במשך כל ימי כהונתו".

לסיום, אמר הכט, "אני מלווה את העיר טבריה 41 שנים כעיתונאי וכתושב. מעולם לא הייתה בעיר בעיה של חילונים מול דתיים עד שבא רון קובי ומטעמים של פוליטיקה נמוכה ומסוכנת הצית אש זרה. הוא מלבה שנאה ומסית איש באחיו – לא כדי לנהל את העיר אלא כדי לקדם פולחן אישיות מביך. העיתונות התמסרה לחלוטין לקרקס של קובי בטבריה ובראה מפלצת. למרבה המבוכה, גם בית המשפט העליון נתן לכך גושפנקא.
כבודכם, זה עדיין לא מאוחר. לדיון הראשון הגעתם לא מוכנים. עכשיו ראוי שתבדקו היטב מיהו רון קובי ומה באמת קורה בטבריה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הכט שדרן ריאליטי

    ביהמ"ש אינו משאית שדור,, ופסחקותיו אינן מוזמנות ואינן נקבעות לפי דעת הקהל ברחוב.
    קפיש???

    אבי |
    הגב