לכמה תשלומים לפרוס לך?

גם 500 שקלים לא ירפאו את הכאב

אם מישהו רוצה ללמוד על גודל השבר, אותו אנחנו צפויים לפגוש בזמן הקרוב, כתוצאה מכמות המובטלים שחצתה כבר את רף מיליון האיש, די להסתכל בנתונים של שימוש בכרטיסי אשראי.

חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מעידים כי במהלך חודש מרץ 2020 חל גידול ניכר בפעילות העסקית בכרטיסי אשראי ברשתות המזון בישראל לעומת הנתונים שנרשמו בפברואר 2020.

מדובר על השוואה בפעילות של החודש שעבר ב-20 רשתות המזון הגדולות בישראל המפעילות סניפים בפריסה ארצית, ואשר רובן גם מפעילות שירותי קניה מקוונת.

בשבועיים שלפני חג הפסח חלה, מדי שנה, עליה בפעילות העסקית ברשתות המזון, אבל משבר הקורונה בהחלט העצים את הפעילות בחודש החולף.

מהנתונים עולה כי במהלך חודש מרץ (1 עד ל-29 במרץ) הוציאו הישראלים בכרטיסי אשראי ברשתות המזון סכום כולל של 3.49 מיליארד ₪. מדובר בעלייה של 35.3% לעומת סכום ההוצאה הכולל של הישראלים באותן רשתות במהלך חודש פברואר 2020, סכום שעמד על 2.58 מיליארד ₪.

וכידוע, החיוב נעשה רק חודש לאחר מכן ומי שפרש לתשלומים לא ישכח מהקניה גם בעוד מספר חודשים.

ומי שאיבד את מקום עבודתו ומקבל דמי אבטלה, שרחוקים ממשכורתו המקורית ונדרש בנוסף גם לשלם החזרי משכנתא והלוואות נוספות שנטל, כיצד יוכל לעמוד בתשלומי הכרטיס?

הישראלים ,לאור המצב חוששים לצאת מבתיהם ובצדק. ההישארות בבית, התגלתה לעת עתה, כמניעה הטובה ביותר כנגד הקורונה.

לכן כה מובן, כאשר זינוק משמעותי של 27.1% נרשם בהיקף הרכישות בעסקאות ללא הצגת כרטיס (אונליין) והן הגיעו במרץ לסכום כולל של 441 מיליון ₪.

במהלך חודש פברואר 2020 התבצעו עסקאות אונליין בסכום כולל של 347.1 מיליון ₪.

זוהי שנה ראשונה שהישראלים, ביצעו קניות ענק, בתאריכים סמוכים. פעם באזור פורים, אז החלו לדבר על סגר כללי למדינה, הישראלים נתפסו לפניקה ועמדו בתור ברשתות השיווק וקנו מכל וכול רק שלא יחסר. ופעם שנייה, עכשיו ערב פסח, בקניה המסורתית לחג, שהתלוותה אליה גם החשש ממחסור ולכן הקניה היתה גדולה יותר מהצורך של משפחת ישראלי.

הקניות הללו עומדות לכאוב בכיס, ללפחות מיליון איש בישראל, בצורה כזו שגם 500 שקלים לא ירפאו את הכאב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *