122 מיליון שקלים נגבו במבצע גביה ואכיפה ארצי של מע"מ, כנגד חייבים בכל תחומי העיסוק

122,440,968 ₪ נגבו מ-1971 עוסקים חייבים, במסגרת מבצע אכיפה וגבייה כנגד חייבים, בכל תחומי העיסוק ברחבי הארץ, על ידי עובדי יחידות מע"מ והיחידה הארצית לאכיפת הגבייה של רשות המסים. במהלך המבצע עוקלו מחייבים, 89 רכבים וכן נערכו 121 בדיקות בסיסיות בעסקים שונים, מתוכם עלו ממצאים ב-31 מקרים שהועברו להמשך טיפול.

+

כחלק מהמבצע, נערכה פעילות לאכיפת עיקולי צד ג', על מנת לטפל באופן ממוקד בעיקולי צד ג' שהוטלו על ידי המשרדים ולא נענו או נענו בשלילה. בהתאם להוראות החוק מי שהוטל עליו עיקול צד ג' מחויב לשתף פעולה עם רשות המסים, לצורך הסדרת חובו של הסרבן, אחרת ניתן לחייבו לשלם את חובו של הסרבן. ולמרות זאת, ישנם כאלו ממקבלי עיקול צד ג', שבוחרים להתעלם, או שמשיבים תשובות שאינן תואמות את המציאות בפועל. במסגרת פעילות זו של אכיפת עיקולי צד ג' נגבו 2,344,123 ש"ח מ- 47 עוסקים שונים.

בפעילות עיקולי צד ג' ערכו עובדי מע"מ טבריה בירור יסודי שנעשה אל מול הנהלת החשבונות של חברה שקיבלה עיקול, ונמצא שלמרות העיקול החברה החייבת קיבלה כסף. חשבת החברה נתבקשה להעביר למע"מ מידית את סכום החוב בסך של 400,000 ₪ ואכן בתוך 48 שעות מקבלת העיקול, נשלח צ'ק בסכום זה לצורך כיסוי החוב. במקרה נוסף, ביצעו עובדי מע"מ ירושלים פעולות אכיפה נגד חייב שניסה להתחמק ולהסתיר את רכבו. לאחר שנעשו ניסיונות לאתר את רכבו בבית הוריו בישוב בצפון, במסגרתם אף התקיימו שיחות טלפוניות עם בני משפחתו, הבין החייב שצוות ההוצאה לפועל קרוב למצוא אותו, החליט להגיע מקריית שמונה באופן עצמאי אל משרדי ההוצאה לפועל בראשון לציון ומסר את רכבו לעיקול.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *