למעלה מ-150 מחבלים מעסקת שליט חזרו למעגל הטרור

למעלה מ-150 מחבלים מעסקת שליט חזרו למעגל הטרור ונעצרו, לפחות עשרה נרצחים ממחבלים ששוחררו  – כך עולה בעקבות פניית ארגון בצלמו לצה"ל בבקשה לדעת כמה מחבלים משוחררים מעסקת גלעד שליט חזרו למעגל הטרור? כל הפרטים

למעלה מ-150 מחבלים מעסקת שליט חזרו למעגל הטרור ונעצרו, לפחות עשרה נרצחים ממחבלים ששוחררו  – כך עולה בעקבות פניית ארגון בצלמו לצה"ל בבקשה לדעת כמה מחבלים משוחררים מעסקת גלעד שליט חזרו למעגל הטרור.

צה"ל  משיב כי למעלה מ 15 אחוז ממעגל הטרור חזרו לסורם ונכלאו מחדש. כזכור המבלים ששוחררו חתמו בין היתר שימנעו מביצוע כל עבירה שעונשה שלשה חודשי מאסר ומעלה או כל מעשה הפוגע בביטחון מדינת ישראל או תושיב האזור וזאת מיום שחרורם ממאסר ועד יום סיום המאסר שהיו נושאים אלמלא ההקלה בענשם.

במענה מפורטים הנתונים הבאים 100 מחבלים משוחררים עברו עבירות ביטחון במהלך תקופת התנאי נעצרו מחדש והועמדו לדין בפני בתי משפט צבאיים ובעקבות כך בוטלו ההקלות והם חזרו למאסר.

בנוסף ביחס ל -56 מחבלים משוחררים נאספו ראיות מנהליות המלמדות כי הפרו את תאני שחרורים.

מחבלים אלו הובאו בפני וועדה מיוחדת הבוחנת את ההפרות והוועד ביטלה ל 53 מחבלים את ההקלה בעונש והחזירה אותם למאסר עד סיום התקופה שנגזרה עליהם.

בנוסף ענינם של שני מחבלים תלוי ועומד.

צה"ל מגלה עוד שלגבי מחבל אחד החליטה וועדת העררים לא להחזיר לכלא למרות שהפר את תנאי השחרור צה"ל בחר לערער על ההחלטה בבג"ץ אולם לאחרי דיון בבג"ץ ויתר ומשך את העתירה והמחבל לא נאסר מחדש.

יצויין שישנם בנוסף לפחות עשרה נרצחים מהמחבלים ששוחררו מעסקת שליט ביניהם שלשת הנערים החטופים גלעד שעאר , נפתלי פרנקל, ואיל יפרח. מי שעמד מאחורי חטיפתם הינו מוחמד קוואסמה ששוחרר לעזה ותכנן משם את מבצע החטיפה וכן. ברוך מזרחי , דני גונן , מיכי מרק מלאכי רוזנפלד שמי שמימן את הפיגוע היה מחבל משוחרר ששוחרר לירדן וכן החיילים יובל מור יוסף ויוסי כהן שנרצחו לאחרונה בגבעת אסף והתינוק עמיאד ישראל לב רן. שנרצח בצומת עפרה.

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש ארגון בצלמו, הגיב: "שוב מוכח שמחבלים שמשתחררים חוזרים למעגל הטרור. אנחנו קוראים לממשלה החדשה להחיל עונש מוות על המחבלים הרוצחים, להעניש במלוא החומרה את שאר המחבלים, ובעיקר לא לשוב לאיוולת של שחרור מחבלים. מחבלים משוחררים שווה מעגל דמים אינסופי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *