למרות החום של אוגוסט: כך תמשיכו להתאמץ בספורט

הטמפרטורות עולות בקיץ וחם מאוד, אבל זו לא סיבה להפסיק להתאמן. איך לעשות זאת נכון בלי לפגוע בגוף, טיפים לפעילות נכונה בקיץ

המנגנון האחראי לוויסות החום בגוף נמצא בבלוטת ההיפותלמוס שבמוח, שמווסתת את מצב החום בגוף. כדי לפצות את עודף החום, הגוף משתמש בתהליכי קרינה, הולכה, הסעה ואידוי, טיפים לפעילות ספורט נכונה גם בקיץ:

שתייה מרובה במהלך האימונים במנות קטנות: לגוף שלנו יש יכולת ספיגת נוזלים מוגבלת, ואם שותים מעבר ליכולת הספיגה של הגוף, אנחנו עלולים לבצע עצירות מרובות יותר של מתן שתן. העדיפות היא לשתות שתי כוסות מים במנות קטנות ולתת להם להיספג בגוף.

מומלץ לא לרוץ על בטן מלאה, זה קשה ומציק. בריצות קצרות ישנה אפשרות לשתות אחרי הפעילות אך בריצות ארוכות יש להקפיד על שתייה מרובה במהלך האימון, זאת כדי למנוע איבוד נוזלים או לחילופין מכות חום. ההמלצה היא כל חצי שעה של פעילות אירובית לשתות כ-250 מ"ל של מים.

אכילת פירות וירקות: מאכלים זמינים בקיץ שמרובים בנוזלים הם פירות וירקות. באמצעות קירור קליל במקרר ניתן להשתמש בפרי גם על מנת לקרר את הגוף, וגם כתוספת נוזלים עם ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף.

לפעמים יש רצון לאחר אימון למצוא פתרון מהיר לקירור הגוף. פירות כמו אבטיח, נקטרינה מלון, יכולים לסייע בקירור הגוף, ואף לשמש כחטיף – טעים, מתוק ובריא.

להימנע מקפה לפני אימון ממושך: כשזה נוגע לנוזלים, העדיפות היא לשתות מים. ניתן להוסיף פרי לבקבוק המים על מנת להוסיף להם טעם. בניגוד לכך, משקאות המכילים קפאין אינם מומלצים, משום שאלו משקאות שמגבירים את הצורך למתן שתן. משקאות המכילים קפאין עלולים להגביר את תכיפות מתן השתן ולגרום להתייבשות.

תכנון מסלול ריצה: העדיפות היא לתכנן מסלול ריצה במקומות מוצלים עם מתקני מים בדרך, כאשר את המסלול נסיים עם כיוון הרוח לפנים בכדי לסייע לגוף להתקרר.

זמן אימון: העדיפות היא לתכנן את האימון לשעות הבוקר המוקדמות או שעות הערב, בשעות הללו עומס החום יורד. בימי שרב העדיפות היא לבצע פעילות ספורטיבית מתונה על מנת למנוע איבוד נוזלים מוגבר.

לבוש: ההמלצה היא ללבוש בגדים בהירים ודקים, כדי לסייע בקירור הגוף. כדאי לשלב עם כובע דק, שיוכל לסייע בפיזור החום והסטתו מהפנים. המלצה נוספת,- שימוש במים על מנת להרטיב מעט את הבגדים והגוף בכדי לסייע בהורדת הטמפרטורה של הגוף וצינון דרכי ההולכה של הדם.

קצב ריצה: ההמלצה היא לרוץ בקצב מתאים ונוח לכם, ולא להתיש את הגוף. בריצות ארוכות יש להוריד את קצב הריצה על מנת לא לפצוע את השריר או להפעיל עומס יתר על השריר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *