למרות המחלוקת הפנימית: הפלג התאחד בב"ב נגד חוק הגיוס

אמש נערכה באולמי גני הדקל בב"ב עצרת מחאה של הפלג הירושלמי כנגד חוק הגיוס והפשרות המתגבשות בו ע"י חברי הכנסת החרדים

אמש נערכה באולמי גני הדקל בב"ב, עצרת מחאה של הפלג הירושלמי כנגד חוק הגיוס והפשרות המתגבשות בו ע"י חברי הכנסת, והפלג התגבש נגד הפלג – למרות המחלוקות הפנימית לאחרונה בתוככי 'הפלג'.

כזכור הגרב"ש דויטש קרא מעל גבי עיתון הפלס בשבוע שעבר כי "עכשיו אין זמן לדברים אחרים וחייבים כולנו בכוחות משותפים לשנס מותניים כנגד חוק הגיוס המתגבש אותו הוא מכנה כחוק שמד נורא ושחייבים לצאת במלחמה גלויה כנגד החוק".

כמו כן במוצ"ש נערך בירושלים באולמי הכינוס הראשון בנושא בו השתתפו גדולי הרבנים בפלג.

כאמור, אמש נערכה העצרת בב"ב באולמי גני הדקל אשר זה לצד זה ישבו בכירי רבני הפלג הרבנים הגאונים רבי ברוך שמואל הכהן דויטש רבי צבי פרידמן רבי אשר הכהן דויטש וגדולי תורה נוספים.

הרבנים דיברו על החובה להמשיך ולהלחם במסירות נפש כנגד גזירת הגיוס והורו לתלמידיהם כי יש להמשיך ולאסור באיסור גורף את ההתייצבות בלשכות הגיוס.

אימרה מעניינת נשמעה מפי הגרב"ש דויטש אשר התייחס למחלוקת ולפילוג הכואב סביב ת"ת תפארת יעקב. בין דבריו אמר לציבור כי חשוב לו להבהיר שהמחלוקת הקיימת בנושא הת"ת לא יוצרת ריב בין הרבנים ו"נמשיך הלאה כולנו ביחד להלחם בדברים החשובים באמת".

גם הגר"צ פרידמן התייחס להחלטות מועצת גדולי התורה של הפלג הירושלמי שהתכנסה בביתו של הגרב"ש דויטש, והקריא לציבור את ההחלטה סביב נושא הגיוס בה נאמר כי "נילחם בעוז כל עוד לא יחזור לקדמותו ההסדר הישן של תורתו אומנותו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *