לפיד: "אם נתניהו לא יהיה בשלטון, הוא יגמור בכלא"

יו"ר יש עתיד , יאיר לפיד נאם בכנס התנועה לאיכות השלטון שם התייחס לקמפיין החקירות שמוביל נתניהו ואמר כי נתניהו רוצה לזכות בשלטון כי הוא חושש שהיועץ המשפטי ישליך אותו לכלא

יו"ר יש עתיד , יאיר לפיד נאם בכנס התנועה לאיכות השלטון שם התייחס לקמפיין החקירות שמוביל נתניהו ואמר כי נתניהו רוצה לזכות בשלטון כי הוא חושש שהיועץ המשפטי ישליך אותו לכלא, "בכל מערכת בחירות יש שאלה: על מה הבחירות? מה הנושא שלהן? כי הבחירות האלה לא יכולות להיות על החקירות של נתניהו. זה מה שהוא רוצה. אסור לתת לו. הבחירות האלה הן על החיים שלנו. על התורים במיון. על יוקר המחיה. אסור להן להיות בחירות על חקירות".

לדברי לפיד, "נתניהו רוצה שהבחירות יהיו על החקירות משתי סיבות: הסיבה הראשונה: הוא מרגיש שהטבעת סוגרת עליו. הוא ניסה להפחיד את המשטרה, המשטרה המליצה להעמיד אותו לדין. ניסה להפחיד את הפרקליטות, הפרקליטות אומרת "יש ראיות. והראיות אומרות שהוא עבר על החוק. מנסה כל הזמן להפחיד את התקשורת. התקפה ישירה על חופש הביטוי. ניסה להפחיד גם אותי. מצא עם מי להתעסק. עכשיו הוא מנסה להפחיד את היועץ המשפטי לממשלה. הטענה האחרונה שלו היא שהיועץ המשפטי לממשלה קרס מלחץ ההפגנות נגדו.

לפיד המשיף ותקף את נתניהו, "200 מפגינים עם מגפון בפתח תקווה? זה הלחץ שהופעל על מנדלבליט? על מי הוא מנסה לעבוד? הוא מינה את מנדלבליט. הלחץ האמיתי, הנסיון האמיתי להשפיע על מנדלבליט בא מנתניהו. כל יום. בכל האמצעים. בכל כוח השלטון. הרשתות החברתיות של נתניהו, הח"כים הנאמנים של נתניהו, כלי התקשורת של נתניהו. פתח לעצמו ערוץ טלוויזיה. כולם על הראש של היועץ המשפטי לממשלה. זה הלחץ. זה הנסיון האמיתי להפחיד את רשויות החוק. נתניהו הוא זה שמנסה להפחיד את מנדלבליט.

לפיד חזר ואמר כי נתניהו רוצה בחירות על החקירות, "כי אם הוא ינצח, הוא מאמין שיהיה לו מנדט לסגור את החקירות. תקשיבו לח"כים שלו. הם כבר מפמפמים את זה. לסגור את החקירות. להעביר חוק צרפתי מורחב. להעביר את חוק החסינות. להעביר פסקת התגברות מורחבת כדי לבטל את סמכותו של בית המשפט העליון. הוא רוצה את השלטון, כי לשלטון יש כוח להציל אותו מהחקירות שלו. מבחינתו, אם הוא לא יהיה בשלטון, הוא יגמור בכלא. אז הוא רוצה לנצח בבחירות ולהעביר את החוקים שאומרים שאסור לחקור אותו".

אם אתם חושבים שזה מוגזם, לא עקבתם. לא עקבתם אחרי מה שהוא ניסה להעביר בכנסת בשנתיים האחרונות. לא עקבתם אחרי מה שהוא אומר. תקשיבו לו. תקשיבו לנאומים שלו. תראו את הסרטונים שהוא מצלם. הוא בהיסטריה.

לפיד הוסיף סיבה נוספת ואמר כי ויש גם סיבה שניה שנתניהו רוצה שהבחירות יהיו על החקירות: אם הבחירות יהיו על כל נושא אחר, הוא יפסיד. כל נושא אחר. אם הבחירות יהיו על יוקר המחיה –הוא יפסיד. יקר פה כמו בטוקיו. אם הבחירות יהיו על חדרי המיון – הוא יפסיד. הזקנה במסדרון מזדקנת שם כבר עשר שנים. אם ישאלו אותו מה התוכניות שלו לחברה הישראלית – הוא יפסיד. אין לו תוכנית.

 

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לפיד בכנס ״התנועה לאיכות השלטון״:

לפני שלפיד מטיף מוסר, מוטב שיסביר לציבור – על מה דיבר עם נוני מוזס בעשרות פגישות חשאיות שקיים בדירת מסתור של איש עסקים בסביון, ומדוע מחק את הפגישות מיומנו?

האם זה מפני שהעביר עשרות מיליוני שקלים בפרסום דרך שרי יש עתיד לנוני מוזס וקידם למענו את החוק לסגירת ישראל היום תמורת סיקור מלטף שקיבל בידיעות אחרונות?

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *