לפיד בראיון מגמגם לעמית סגל: מה שונה מועצת השורא ממועצת גדוה"ת והרב קניבסקי? צפו

"אנחנו לא רשת ביטחון של הממשלה הקורסת הזו", מסרו ברשימה המשותפת. "בכל הזדמנות אם יוצג חוק פיזור הכנסת נצביע בעד. מצד שני נמשיך לבלום את נתניהו. לגבי חוקים במליאה נצביע על החוקים לפי המצע שלנו".

רה"מ החליפי יאיר לפיד בראיון נוקב לעמית סגל לא שלל את האפשרות שהקואליציה תיעזר ברשימה המשותפת כדי להעביר את התקציב הבא.

"ידענו מהיום הראשון שהעובדה שבפעם הראשונה יש מפלגה ערבית בקואליציה יהיה תהליך קשה ויהיה תהליך מורכב", אמר. "ההתנהלות שלי היא לא מול מועצת השורא. אני מתנהל מול מנסור עבאס, מול ואליד טאהא, מול המפלגה עצמה. היה תהליך ארוך ומייסר אבל בסופו של דבר יש תוצאה טובה". אמר לפיד

כשנשאל לפיד שהרי בממשלה הקודמת אמרת שמועצת גדולי התורה הם הבוסים האמיתיים של הממשלה. מועצת השורא עדיפה?

"אני לא עושה השוואות כאלה. דיברתי על זה שהולכים כולם, יושבים אצל רבנים לבקש אישור – ראשי ממשלות וכו'. אני לא הייתי במועצת השורא". ענה לפיד.

עמית המשיך להקשות: אמרת על הרב קניבסקי שכל המדינה מחכה לראות מה הוא יחליט. מה שונה כל כך? "יש פה תהליך שבו מדינת ישראל לאט לאט מתרגלת לדבר חדש והוא חשוב מאין כמותו. 20% מתושבי המדינה הם ערבים. יש להם ציבור, יש להם מנהיגי ציבור. אני מנסה להגיע למצב שבו מדינת ישראל מתפקדת לא על בסיס של שנאה, לא על בסיס של גזענות, אלא על בסיס של דו קיום ושיתוף פעולה. זה תהליך מורכב".

אמרת "אנחנו לא עושים עסקים עם המשותפת", עכשיו אתם מחזרים אחריהם? "מה שקורה היום זה שכמו כל ממשלות ישראל אנחנו עובדים עם כל מפלגות הבית", ענה לפיד ולא שלל את האפשרות שיסתמכו על המפלגה לצורך העברת התקציב הבא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *