לפיד: "הרכבת יצאה מהתחנה"

ח"כ יאיר לפיד ויו"ר האופוזיציה דיבר בראיון לבן כספית על הבחירות המתרבות ועל החיסונים

ח"כ יאיר לפיד ויו"ר האופוזיציה דיבר בראיון לבן כספית על הבחירות המתרבות ועל החיסונים. "יש מצב של 4 מפלגות בינוניות, בהן 3 מפלגות ימין שיריבו אחת עם השנייה. אנחנו המפלגה הרביעית וזה יכול להיגמר בזה שנהיה המפלגה הגדולה ביותר. לא הייתה לנו הזדמנות טובה יותר מעכשיו לנצח בבחירות, אפשר לבחור במישהו שיודעים שלא ייכנס לממשלה של נתניהו יום אחרי הבחירות, מה שאי אפשר עם האחרים", והוסיף: "יש רוב מכריע של אנשים שאומרים עידן נתניהו צריך להסתיים מפני שיש גבול לכמה אפשר לעשות עלינו פסטיבלים מבלי לטפל בחיים שלנו. יש רוב לשינוי אמיתי".

לדבריו, "אין לנו ממשלה מתפקדת שתטפל במשבר הכלכלי. כל ממשלה בעולם עסוקה בהיערכות לכלכלה אחרי הקורונה, ורק ממשלת ישראל עסוקה בשטויות. אנחנו במשבר ריאלי, כלכלה אמיתית, אבטלה גבוהה, הפערים הכלכליים עומדים להתרחב, מעמד הביניים יהיה עני ועל העניים אי אפשר לדבר. מישהו צריך לטפל בחיים האמיתיים כי זה בסוף יפגע בכולם, וכבר פוגע בכולם". באשר לשאלה מדוע מנסים בליכוד למנוע את הבחירות, השיב חבר הכנסת: "מפני שהם מעדיפים את הכאוס הנוכחי".

גדעון סער הכריז כי הוא לא ישב בממשלה עם נתניהו, אך לפיד לא מאמין לו: "אני יותר מכול אדם בישראל למוד ניסיון מר עם אנשים שמבטיחים לא להיכנס תחת נתניהו ונכנסים אחר כך. העובדות הן שיש רק מפלגה אחת וסליחה שאני אומר, פוליטיקאי אחד, שבנושאים האלה עמד במילה שלו ואפשר לסמוך עליו. מי שלא רוצה ממשלת נתניהו שלא מטפלת בכלכלה, מרמה את הציבור ומשסעת והופכת את השנאה לשיטת עבודה יצטרך להצביע יש עתיד".

לדבריו, הממשלה הבאה "תעסוק בקורונה וכלכלה אם נתניהו ילך, או במשפט של נתניהו אם הוא יישאר. אני כבר לא יודע מה זה ימין ומה זה שמאל, אני כן יודע מה זה כלכלה ואיך מוציאים מדינה ממשבר כלכלי, כי אני הפוליטיקאי היחיד חוץ מנתניהו שעשה את זה. מדפיסים יותר מדי כסף, עוד מעט תהיה פה אינפלציה, חזרנו 20 שנה אחורה ביחס חוב-תוצר. בסוף, הממשלה הבאה תשאל שאלה אחת – איך מסדרים לאנשים מקום עבודה ושירוויחו כסף ויתפרנסו בכבוד. זה לא ימין ולא שמאל".

על הבחירות המתקרבות. "התחושה היא שהרכבת כבר יצאה מהתחנה ויהיה קשה מאוד לעצור את הבחירות האלה".

בבחירות הבאות תהיה מספר אחד ברשימה?

"אין שאלה בכלל, על מי אפשר לסמוך שיעמוד במילה שלו? רק על מי שעמד במילה שלו בעבר. אננחו סומכים רק על עצמנו, אפשר להאמין רק לנו שנעמוד במילה שלנו".

בן כספית תהה האם נתניהו לא הוספד מוקדם מדי גם על החיסונים שהגיעו מוקדם וגם על הסכמי השלום ח"כ לפיד השיב: "החיסונים זה סתם סיבוב יח"צ, נכון שעשו את החיסונים מוקדם יותר מהצפוי. זה לא היה מהר כמו שאומרים, ואנחנו לא הראשונים בתור בניגוד לכל האגדות. כמובן שיופי שיש חיסונים ואני אתחסן בהזדמנות הראשונה שאפשר וחושב שגם אחרים צריכים. נתניהו זה מנהיג המדינה הראשון בהיסטוריה שנסע לשדה התעופה לקבל את פניו של מקרר, יש פה יח"צ אבל העיקר שיש חיסונים. בעניין הסמכי השלום זה כמובן דבר מצוין וכולנו מברכים על זה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כן, כי מה בדיוק עשית בתור שר אוצר תזכיר לי?.... כלום ושום דבר!

    חצי מהזמן לא היית נוכח בכלל אז על איזה קבלות בדיוק אתה מסתמך?! תן הוכחה קטנה למשהו טוב שעשית בתור שר אוצר… נשמע לשמוע.
    עד אז תמשיך לחשוב שבאיזה גלגול תהיה ראש ממשלה…

    מיטל |
    הגב