לפיד נערך ללילה לבן בעקבות חוק האזרחות: "מדובר באירוע מורכב"

יו"ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה לחוק האזרחות ואמר כי "אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה."

יו"ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה לחוק האזרחות ואמר כי "אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה."

לדבריו, "יש מתח מתמיד בין היהודית לדמוקרטית. יש מתח מתמיד בין צרכי הבטחון של מדינת ישראל, לערכים שלה ולזכויות אזרח. זו לא תהיה הפעם האחרונה שהמתח הזה יבוא לידי ביטוי בממשלה. בימים האחרונים התקיים דיאלוג בתוך הממשלה כדי להגיע לפתרונות. הם לא יהיו מושלמים. אין פתרונות קלים לבעיות קשות, אבל הם ישפרו את המצב. זו המהות של הממשלה הזו. היא ממשלה שפותרת בעיות. גם בנושאים טעונים, אנחנו יודעים לדבר אחד עם השני. יש מורכבות. היא חלק מהחיים, היא חלק מניהול מדינה, תפקידנו להתמודד איתה."

לפיד המשיך: "לא צריך להסתתר מהמהות של החוק הזה. הוא אחד הכלים שנועדו להבטיח את הרוב היהודי במדינת ישראל. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, והמטרה שלנו היא שיהיה בה רוב יהודי. בנוסף לזה, יש לחוק חשיבות בטחונית. השב"כ הציג נתונים שלפיהם בלי שהחוק הזה יעבור היום, תהיה פגיעה מהותית בבטחון ישראל. בלי החוק, תהיה עליה בטרור הפלשתיני. אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה."

לפיד הודה כי כי מדובר באירוע מורכב, אך כי אינו צופה שהחוק יפיל את הממשלה. "לילה ארוך לפני כולנו", אמר. בעיות פותרים גם בנושאים קשים, אנחנו יודעים לדבר אחד עם השני".

בישיבת ראשי האופוזיציה הוחלט שכל סיעה תקיים דיון פנימי בנושא חוק האזרחות ומאוחר יותר היום תתקיים פגישה נוספת כדי לקבל החלטה.

ראש סיעת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הודיע שמפלגתו תצביע הלילה נגד הארכת הוראת השעה: "אין לנו אינטרס לתת גלגל הצלה רזרבי לממשלה. לא נשדר לציבור עסקים כרגיל. נביא בהקדם את חוק יסוד ההגירה ואז נבחן את חוסר האחריות של הקואליציה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *