לפיד על הודעת בנט: "אמשיך להפוך כל אבן"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בנאום הערב מבטיח כי למרות הודעת בנט על כך שהוא עוזב את גוש השינוי, הוא ימשיך להפוך כל אבן להקים ממשלה. "20 יום זה נצח במונחים פוליטיים. ואם לא נצליח- נלך לבחירות וננצח".

תחילה התייחס למצב הביטחוני, "מה שקורה בימים האחרונים ברחובות ישראל לעומת זאת – הוא איום קיומי. זה איום קיומי אם טעיתם בפניה, נכנסתם לרחוב הלא נכון בזמן הלא נכון, ועכשיו אתם שוכבים על הרצפה ועשרות אנשים מכים אתכם ופוצעים אתכם ואתם יודעים שהם לא יעצרו. הם יכו אתכם עד שתמותו ואף אחד לא יבוא לעזור. אם לא נעצור את זה, המדינה בסכנה. אם לא נהיה מדינת חוק, אז לא נהיה מדינה. מדינה היא לא רק אדמה וצבא ודגל, המדינה היא החוק. המדינה היא החוקים שכולנו חייבים לציית להם. "

במדינת היהודים אסור שישרפו בתי כנסת. לא יהיה פה ליל בדולח. במדינת ישראל אסור שיכו נהג מונית רק כי הוא ערבי. שכנים לא יכולים להמשיך לפחד אחד מהשני. אסור שיימשכו לילות שלמים של הפקרות ופרעות ומעשי לינץ'. החוק הראשון, העליון, הקודם לכל החוקים האחרים – הוא שרק למדינה מותר להפעיל כוח. בלי זה, אין בטחון אישי. ביום שבו אזרחים לוקחים את החוק לידיהם, אין מדינה.

אנחנו על פי התהום. ידענו שזה יגיע. ראינו את ההתפרקות הזו מגיעה. ראינו אותה לפני מירון, לפני בת ים, לפני טבריה ולוד ועכו. היא היתה כתובה על הקיר. אי אפשר לעשות הכל, במשך שנים, כדי להחליש את המשטרה, ואז להיות מופתעים כשהמשטרה לא באה בלילה כשקוראים לה. אי אפשר לעשות הכל כדי לרסק את בתי המשפט, ואז להיות מופתעים כשאנשים מזלזלים בחוקים. מי שעשה הכל כדי לדחוף לכנסת תומכי טרור שמתמחים בהפצת שנאה, שלא יעמיד פנים שהוא מזועזע כשהשנאה מתפרצת ושורפת אותנו מבפנים.

יכולתי להמשיך עם כתב האישום הזה, אבל אני עוצר כאן. זה לא הזמן. יש לנו משהו דחוף בהרבה לעשות עכשיו. יש לנו משימה. יש לנו משימה משותפת, לכולנו, הרבה יותר דחופה: להחזיר את המדינה הזו למסלול. להושיט יד אחד לשני. לכנס את האנשים הטובים והמתונים ושומרי החוק, ולהזכיר להם שזו המדינה שלהם.

אנחנו צריכים להגיע למצב שבעוד שבוע או שבועיים – מיד כשיסתיים המבצע בעזה – ישראל תהיה אחרת. שתהיה לה ממשלה אחרת, שתחזיר לחיינו את הטוב המשותף, את ההגינות, את האמון אחד בשני, את האמון במנהיגים ובערכים, אבל מעל לכל ולפני הכל – את שמירת החוק ואת הכבוד לחוק.

זה נשמע בלתי אפשרי להיות אחרים תוך שבועיים, אבל זה לא נכון. זה תלוי בנו.

שמעתי הערב את הודעתו של נפתלי בנט על כך שהוא אינו רואה התכנות לממשלת השינוי בנסיבות הנוכחיות. אני מבין את המצוקה, אבל הוא טועה. שינוי לא עושים כשנוח. מי שיחכה לרגע הנכון, יגלה שהוא לעולם לא יגיע. שינוי עושים כשאתה מאמין שזה הדבר הנכון. כשאתה מאמין שהדרך שלך היא הנכונה. אין לי שום כוונות
לוותר. אני אמשיך להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה בשבועות הקרובים. יש עוד 20 יום למנדט, במונחים פוליטיים זה נצח. נמשיך להיאבק ואם לא נצליח נלך לבחירות המיותרות והמסוכנות ביותר בתולדות המדינה וננצח בהן. ננצח בשמם של אלה שמסרבים לקבל את האלימות והשנאה. בשם כל הישראלים הטובים שמסרבים לקבל שלטון שקורע אותנו מבפנים כשיטת עבודה.

דווקא עכשיו, דווקא מול הכאוס והאימה, אנחנו צריכים להקים ממשלה. המצב לא ישתנה אם לא נשנה אותו. המציאות לא תשתפר מעצמה. תפקידם של מנהיגים הוא ליצור מציאות טובה יותר. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להקים ממשלה חדשה בישראל, מה שיותר מהר, עם כל מי שמאמין בחוק וסדר וחיים משותפים. ממשלה שבמקום להחליש אותנו תחזק אותנו. תחזק את המשטרה, תחזק את מערכת אכיפת החוק, תחזק את הסולידריות בינינו ואת החברה הישראלית.

ברגעים קשים, במלחמות, הישראלים תמיד ידעו להתעלות ולשנות ולתקן. זה קיים בתוכנו. כמו שיש בתוכנו את הרוע והאלימות, שהתפרצו ברגע אחד, יש בתוכנו גם את הטוב והמאחד ואת אהבת ישראל. הם רק מחכים שישחררו אותם. ואני אגיד לכם עוד משהו, לאלה שאוהבים את המדינה וחרדים לה ולא יכולים לשאת את מה שהם רואים בטלוויזיה בימים האחרונים: אנחנו הרוב.

לא רוב קטן, אנחנו רוב מוחלט, ענק, של אזרחים ישראלים טובים, יהודים וערבים, חרדים ודתיים וחילונים. כולנו מאמינים באותו דבר: בזה שאסור לתת לאלימות לנצח. אנחנו לא ניתן לה לנצח. אנחנו לא שונאים אחד את השני. אנחנו לא נפקיר את המדינה לאלה שמנסים לנצל לרעה כל תסכול וכל כעס, כדי לגרום לנו לפנות אחד נגד השני. אנחנו הרוב, והרוב הוא טוב. והרוב הוא שומר חוק. והרוב מבין שהגיע הזמן לשינוי עמוק בחברה הישראלית. אני אעשה כל דבר כדי שהרוב הזה יקבל את המדינה שמגיעה לו ואת הממשלה שמגיעה לו כמה שיותר מהר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *