לפיד פסימי: "הסיכויים להקמת ממשלת שינוי לא גבוהים"

ליאיר לפיד נשאר 10 ימים כדי השיב את המנדט או להרכיב ממשלה, אלא ככל שהימים נוקפים מתברר כי מלאכת ההרכבה שתוטל על בנט לא תהיה קלה.

ליאיר לפיד נשאר 10 ימים כדי השיב את המנדט או להרכיב ממשלה, ככל שהימים נוקפים מתברר כי מלאכת ההרכבה שתוטל על בנט לא תהיה קלה. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, אמנם הביע את עמדתו הנחרצת כי לא יצטרף לממשלה בראשות נתניהו. לדבריו, "ישראל אינה זקוקה לעוד ימים ושנים של שלטון נתניהו – אלא בדיוק להיפך מכך". בפתח ישיבת הסיעה, אמר סער כי "מי שמקלקל – לא יוכל לתקן. אני אומר שוב, בבירור – לא נצטרף לממשלה בראשות נתניהו".

אלא שבישיבת סיעת יש עתיד שנערכה בשעות הצהריים בכנסת, נשמע לפיד פסימי בנוגע לסיכויים להרכבת ממשלה. "הסיכויים להקמת ממשלת שינוי לא גבוהים, אבל נעבוד על זה עד הסוף", אמר. *יש לנו אתגרים גדולים. כלכליים, מדיניים, בטחוניים. הדרך היחידה לעמוד באתגרים האלה, זה יחד. אנחנו צריכים ממשלת אחדות ישראלית", הוסיף לפיד.

גורם בכיר בגוש השינוי סיפר אתמול: "מבחינתנו לא נסגרה בשום צורה האופציה לממשלת שינוי – בנט לא הוריד אותה מהשולחן רשמית. מבחינתנו יש על מה לדבר – אם יחזור ויתקשר איתנו, נגיד שזה עדיין על השולחן". ניתן לומר שבכל יום הרוח במחנה משנה את כיוונה, אך נדגיש כי בשלב זה הסיכויים להקמת ממשלה לא גבוהים."

כל העיניים נשואות לעבר נפתלי בנט שיצטרך לקבל החלטה האם להיכנס לממשלה , וגם אם כן, לא ברור כמה חברים הוא מביא איתו – וזה לאור ההתנגדות מצד שקד אורבך ושיקלי להצטרפות לממשלת השינוי.

חברת הכנסת מיכאלי מהעבודה אמרה בישיבת הסיעה כי היא: "ממשיכה לעשות כל מאמץ להקים ממשלת שינוי בכל דרך שניתן להעלות על הדעת. אפגש גם עם אנשים שלא נחשבים חלק מגוש השינוי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *