לפיד תירץ בפייסבוק על העדרותו מישיבות הקבינט – העיתונאים גיחכו

ראש הממשלה החליפי שר החוץ  יאיר לפיד הגיב בפוסט בפייסבוק על כך שנעדר מישיבות קבינט הקורונה וטען שהוא לוקח אחריות:

ראש הממשלה החליפי שר החוץ  יאיר לפיד הגיב בפוסט בפייסבוק על כך שנעדר מישיבות קבינט הקורונה וטען שהוא לוקח אחריות: "ראיתי שנוצרה "מהומה" על כך שאני לא משתתף בדיוני קבינט הקורונה. זה נכון. שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות."

לדברי לפיד, "גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצויין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע. בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון. קבינט זה גוף שמקבל החלטות. רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי."

לפיד המשיך וטען, "לכל אלה שמנסים בכוח להפוך אותנו לממשלה הקודמת וצועקים "אתה ראש ממשלה חליפי" לכם אני אומר: יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט. אני מגבה אותו לחלוטין, שותף להחלטות כשאני נדרש ומקבל עליי את האחריות הקולקטיבית כחלק מהיותי שר בממשלה. כל מי שרוצה שנחזור לקבינט קורונה מסוכסך ולא מתפקד כמו בממשלה הקודמת (שבתקופתה מתו 6,400 ישראלים מהקורונה) יש לי חדשות בשבילו: לא יקרה."

העיתונאי הבכיר עמית סגל הגיב בדף הטוויטר שלו לטענות המגוחכות של לפיד, "זה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו. – שר בכיר בממשלת ישראל טוען שטיפול במשבר ענק במלווה את המדינה אינו חלק מתחומי עיסוקו."

על כך שזה לא בתחום אחריותו כתב סגל, "אם מחליטים לסגור טיסות למדינות מסוימות/ בידודים ממדינות מסוימות זה יכול ליצור משבר דיפלומטי. תזכורת למה שהיה עם האמירויות בתקופת נתניהו."

על הטענה שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצויין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע. – המשבר לא מנוהל מצוין. כתב סגל,  "להפך. במילים אחרות מתחמק לגמרי מהאירוע כדי שזה לא ידבק בו. יש ראש ממשלה, תבואו אליו בתלונות.

בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה – זה פוסט של נתניהו או לפיד? כשנתניהו היה משווה את ישראל לעולם לפיד היה לועג לו.

על הטענה של לפיד כי "קבינט זה גוף שמקבל החלטות. רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי."  כותב סגל כי "בפועל, עד כה לא התקבלו החלטות שבאמת מסייעות להורדת התחלואה."

כתבת וינט מורן אזולאי כתבה בטויטר: "‏קראתי את הודעת לפיד לפיה הוא לא אמור להיות בקבינט וזה לגמרי לא ברור לי. גבי אשכנזי כשר חוץ היה דמות מאוד דומיננטית בקבינט הקודם. הביא לשולחן יצירתיות והיגיון בריא. לפיד מראש מוותר על זה. לא ברור ואפילו מוזר".

הכתבת דפנה ליאל כתבה בתגובה: "הפוסט של לפיד תמוה. 1. טוב לדעת שראש ממשלה חלופי זה סתם תואר ריק מתוכן ויש רק ראש ממשלה אחד. אני חשבתי לתומי שלפיד מנהל חצי ממשלה. 2. גם לשר חוץ יש נגיעה בקורונה לא פחות מלשרת המדע או הדתות 3. בעוד פחות משנתיים לפיד אמור להיות ראש הממשלה. יותר ממשונה בעיני שהוא לא רוצה לצבור ניסיון בניהול מגיפה 4. אם החוק קובע שלפיד צריך להיות שם מצופה שיעשה זאת או שישנה את החוק. זה לא התפקיד של מנכ״לית המשרד שלו 5. לפיד הוא מנהיג מחנה פוליטי בישראל, היה מצופה שישים את כל כובד משקלו לסייע לממשלה במשבר הזה ויעבוד בזה מבוקר עד ערב".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *