לפיד תקף: "ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים"

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס בישיבת הסיעה לתפקוד הממשלה החדשה ולועדת החקירה שתקום לאסון מירון

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס בישיבת הסיעה לתפקוד הממשלה החדשה ולועדת החקירה שתקום לאסון מירון. "שבתי אתמול בישיבת הממשלה ואני רוצה להגיד לכם מה ראיתי: ראיתי אנשים שבאו לעבוד. לא באו לריב, לא באו להעליב, באו לעבוד."

לפד תקף את ממשלת נתניהו שהותירה לדבריו הרס רב. "יש לנו הרבה עבודה. ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים. אנחנו לא מתחילים לעבוד מאפס, אלא מתחת לאפס. במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה."

ח"כ יולי אדלשטיין, שר הבריאות לשעבר, אמר בתגובה לדברי השר לפיד בסיעת יש עתיד: "יאיר, בכיינות היא לא תכנית פעולה. באת לעבוד? תעבוד. בינתיים השארנו מדינה מחוסנת. "חמישה חיסונים" שלך הפכו ל 5.5 מיליון מחוסנים. הבאנו את הקורונה לדעיכה מדהימה. תגיע להישגים שלנו ומשם רק תמשיך. עד אז תשתדל לא להרוס".

לפיד התייחס בדבריו להקמת ועדת החקירה סביב אסון מירון: "התנהל דיון סביב השאלה איך נוודא שהציבור החרדי יבין שזו לא חקירה נגדו אלא בעדו, נועדה להציל חיים. לא באנו לריב, באנו לעבוד".

"יש לנו הרבה עבודה. במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה. מערכות החוץ ומערכות חיוניות צריכות החייאה דחופה. נבנה מחדש וטוב יותר את מערכת המדינה, אבל זה לא יקרה ביום וגם לא בחודש – זה תהליך", הדגיש לפיד.

"המבחן הגדול הוא אם נוכל לחזור לדבר בכבוד הדדי ובאדיבות. תפקידה של האופוזיציה להתנגד ולנסות להפיל את הממשלה – ואני מקבל את זה. בישראל יש ראש ממשלה אחד, קוראים לו בנט. יש לנו גם מטרות משותפות שהמדינה תצליח, תשגשג ותהיה חזקה. הממשלה הזו קיימת שבוע. מאמינים בכוחה ובחשיבותה של הדמוקרטיה גם אם זה לוקח כמה ימים. לא נעשה להם את מה שהם ניסו כל השנים לעשות לנו", הוסיף.

על הקמת ועדת החקירה זמן ממושך לאחר שכבר אירע האסון, טען: "חמור שרק חודשיים אחרי האסון מונתה ועדת חקירה, אבל זה לא המחדל היחיד של הממשלה הקודמת. נעשה כל מאמץ כדי למצוא פתרונות ביניים. המטרה היא למנוע סיכון לחיי אזרחים ולאפשר לאנשים את חופש הפולחן ולחגוג בהר מירון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *