לפני 13 שנה: הטבח הקשה והאכזרי שבו נרצחו שמונה תלמידי ישיבה

המחבל הרוצח נכנס לחצר הישיבה בכניסה הראשית, הניח את קופסת הקרטון, הוציא ממנה את הרובה ופתח באש על קבוצת תלמידי הישיבה

בשעה 20:36, הגיע מחבל לישיבת מרכז הרב. הוא נשא בידיו קופסת קרטון של טלוויזיה שבה החביא רובה סער מסוג קלצ'ניקוב. הוא נכנס לחצר הישיבה בכניסה הראשית, הניח את קופסת הקרטון, הוציא ממנה את הרובה ופתח באש על קבוצת תלמידי הישיבה ורצח שלושה תלמידים.

לאחר הירי הראשוני פנה המחבל לספריית הישיבה והחל לירות בשאר התלמידים. מירי זה נהרגו חמישה תלמידים נוספים – יחד נהרגו שמונה תלמידים, ונפצעו תשעה נוספים, שלושה מהם קשה. שבעה עשר תלמידים אחרים ניצלו כשהסתגרו בכיתת לימוד הצמודה לספרייה וחסמו את הדלת בעזרת שולחן כבד.

שני שוטרי סיור, שוטר ושוטרת, הגיעו ראשונים למקום. בניגוד להנחיות המשטרה נמנעו שניהם מלחתור למגע עם המחבל. השוטרת עצרה אוטובוס בסמוך והשוטר נכנס עם רובה לחצר הישיבה אולם לא ירה כלל. מיד לאחר מכן הגיעו למקום אחד מאברכי הישיבה, הרב יצחק דדון, שהיה חמוש באקדח, וסרן דוד שפירא, בוגר הישיבה המתגורר בסמוך, קצין צה"ל מגדוד 890 של חטיבת הצנחנים. שפירא התעלם מאזהרות השוטר שלא להיכנס. שניהם חתרו למגע וחיסלו את המחבל כ-15 דקות לאחר תחילת האירוע.

המחבל, עלא הישאם חוסיין אבו דהיים, בן 26, היה בן אחת החמולות הגדולות, העשירות והנודעות בכפר ג'בל מוכאבר שבמזרח ירושלים. באוקטובר 2007 נעצר ונחקר על ידי שירות הביטחון הכללי, אך שוחרר. הוא הועסק כנהג רכב הסעות בירושלים, והיה בעל עבר פלילי בגנבת רכב ונשק.

הציבור החרדי הגיב בזעזוע לפיגוע בישיבה הציונית-דתית, והאדמו"ר מבעלז, אף השתתף בהלווייה וביקר את הפצועים. גם האדמו"ר מהר"א מסאטמר התבטא בכאב ואפילו אנשי נטורי קרתא שלחו מכתב תנחומים להורי הנרצחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *