"לפתוח רק למחוסנים את קבר הרשב"י בל"ג בעומר"

ההצעה מגיעה במטרה להגביר את קצב ההתחסנות ולשמור על בריאות כחצי מיליון המבקרים. גורם במשרד הבריאות: "הדבר מהווה תמריץ למתמהמהים"

ההצעה מגיעה במטרה להגביר את קצב ההתחסנות ולשמור על בריאות כחצי מיליון המבקרים. גורם במשרד הבריאות: "הדבר מהווה תמריץ למתמהמהים". כך מפרסם הבוקר (ה') עורך ערוץ יהדות של "ישראל היום" חנן גרינווד

ל"ג בעומר במירון הפך בעשרות השנים האחרונות לשם דבר בעולם היהודי. כחצי מיליון בני אדם מגיעים בכל שנה לציון קברו של רבי שמעון בר יוחאי, מתפללים וחוגגים את סיומם של 33 הימים הראשונים של ספירת העומר, שבהם נוהגים מנהגי אבלות לזכר 24 אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו במגיפה.

בשנה שעברה המתחם היה סגור ומסוגר, למעט מספר קטן מאוד של משתתפים שעלו למקום עם אדמו"רים ורבנים מוכרים. היתה זו מכה קשה במיוחד למאות אלפי החסידים, שחלקם לא יכלו לעלות להר לראשונה בחייהם.

"היות שמגיעים למירון כחצי מיליון בני אדם וההתכנסות כוללת צפיפות וכניסה לתוך הציון, שהוא מקום סגור, יש בעיה של סיכון הציבור", אומר אבי בלומנטל, יועץ משרד הבריאות למגזר החרדי. "לכן התקהלות בסדר גודל כזה חייבת להיות מבוקרת. לא מדובר חלילה בעונש, אלא ברצון להגן על שלום הציבור. אנחנו מאמינים שיש בזה תמריץ למי שרצה להתחסן וטרם עשה זאת".

אף על פי שבחברה החרדית נרשם זינוק בהתחסנות בשבועות האחרונים, עשרות אחוזים מהמורים בחברה לא התחסנו, חרף הוראה חד-משמעית מגדולי הרבנים. "זה מדהים, אלו אנשים שאחראים לחינוך הילדים והם לא סופרים את דעת התורה", אומר גורם במשרד הבריאות. "הם חשופים בצריח, מכיוון שיהיו מולם ברגע נתון ‭ 35‬ ילדים שלא התחסנו. זה הרבה יותר מסוכן מאשר ללכת לבית כנסת, במקום שבו הרוב מחוסנים ואולי שניים-שלושה לא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *