לקראת דרמה? השפן שנתניהו ישלוף מהכובע ברגע האחרון

הכתב והפרשן הפוליטי ספי עובדיה ('חדשות 13') מספר בראיון ל-103 על הימים עד פקיעת המנדט שקיבל לפיד להקמת הממשלה • הוסיף: "שקד לא תבריז לבנט". האזינו

להערכת ספי עובדיה: "אני מעריך שככל שנתניהו יבין שהאירוע הזה עומד לקרות והוא מעוניין לסכל אותו, אנחנו נראה אותו מחדש את ההצעה שכבר הניח בעבר ואולי מרחיב אותה – כלומר, מוותר על הבכורה ברוטציה. הוא יכול להגיד זאת לבנט או לסער כדי לזרוע מהומה בתוך המחנה ולעכב אותם עוד מלהשלים את המהלך הזה עד יום רביעי, ואם יש צורך גם באמת לתת את זה"

על האופציות של בנט: "הוא יכול ללכת לממשלת השינוי, שאמנם הוא לא יודע כמה זמן היא תחזיק מעמד ושעשויה להיות קשה מאוד לניהול ויש בה פערים אידאולוגיים גדולים – אבל הוא יהיה ראש ממשלה. האופציה השנייה שלו היא ללכת לחתום עם נתניהו. אלא שאם נתניהו לא מוותר על הבכורה ברוטציה ומצליח להביא את סער, שכרגע לא מוכן לשמוע על הליכה איתו, הדבר היחיד שהוא יוכל להציע לבנט עכשיו זה הסכם ריצה משותפת. כלומר, נותן לו עוד קפסולת זמן לחיות חיים פוליטיים לעוד מערכת בחירות אחת. הוא יכול להיות נדיב מאוד ולהגיד לו 'בוא תהיה מקום שני ואני אתן לך חמישי לשקד ועוד 4-7 שריונים במקומות ריאליים'". עוד התייחס לשותפתו של בנט, איילת שקד, שעד כה נחשבה לגורם המעכב בהקמת הממשלה: "למיטב הבנתי היא עם בנט. היא מאוד הייתה רוצה שתקום ממשלת ימין, אבל כל עוד אין כזו בנמצא אני לא רואה אותה מבריזה לבנט".

הפרשן סיכם בזהירות: "ממשלה כזאת בהחלט יכולה לקום עד יום רביעי, אבל 5 ימים זה הרבה זמן. הלחץ יכול להכריע אנשים ואם איילת שקד היום בעד אז ביום שני היא יכולה להיות נגד, ואם זאת לא היא אז מישהו אחר יכול להפתיע אותנו, כמו עמיחי שיקלי, וצריך לקחת בחשבון גם הפתעות מהסוג הזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *