לקראת חתימה: עבאס וסער הגיעו לכפר המכבייה

מעט לאחר השעה 17:00 בצהריים (שלישי) הגיע לכפר המכביה יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, והבטיח לעיתונאים הרבים כי ממשלת השינוי קום תקום. "הכול יהיה בסדר". דקות אחר כך, יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, הצטרף לשיחות ואמר לכלי התקשורת: "אני אופטימי. אהיה חלק מהקואליציה"

מעט לאחר השעה 17:00 בצהריים (שלישי) הגיע לכפר המכביה יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, והבטיח לעיתונאים הרבים כי ממשלת השינוי קום תקום. "הכול יהיה בסדר". דקות אחר כך, יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, הצטרף לשיחות ואמר לכלי התקשורת: "אני אופטימי. אהיה חלק מהקואליציה אבל אי אפשר להגיד שזה נסגר עד שזה נסגר. הכיוון הוא נכון".

מוחמד מג'אדלה חושף את ‏ההסכם המסתמן עם רע״ם: המפלגה תקבל את ראשות ועדת הפנים בכנסת, הקפאת חוק קמיניץ עד לחקיקה חדשה, תכנית עשור כלכלית של 50 מליארד שקלים והכרה ב-14 כפרים בלתי מוכרים בנגב. אגב, הרשימה המשותפת צפויה להתנגד כך שכל אצבע קריטית.

בין הנוכחים: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, בכירי ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ונציג מפלגת רע"מ וואליד טאהא.

צוותי המשא ומתן להקמת הממשלה ישבו לאורך הלילה והיום כבר נרשמה התקדמות במגעים. גורם שמעורב במשא ומתן אמר בהתייחסו להתפתחויות כי "הייתה התקדמות אבל יש עדיין קשיים. ראשי המפלגות צריכים להגיע כדי לנסות לפתור את זה".

מוקדם יותר פורסם על חשש בגוש השינוי כי לפיד לא יודיע היום כי עלה בידו, אלא רק מחר, מה שיגרור עוד ימים של לחצים קשים על חברי ימינה עד להשבעה וההצבעה .

‏בנט ולפיד מתכננים לחתום היום על ההסכמים הקואליציוניים. בינתיים גם צוות המו”מ של רע”ם הצטרף לפגישות בכפר המכביה.

ימינה מסר כי צוותי המו״מ ישבו לאורך הלילה ונרשמה התקדמות במגעים להקמת ממשלת אחדות.

היום (ג׳) בשעות הצהריים יגיעו ראשי המפלגות ימינה, תקווה חדשה, ישראל ביתנו ויש עתיד לכפר המכביה בניסיון להגיע להסכמות.

יו”ר העבודה מרב מיכאלי טענה בכנס לשכת עורכי הדין כי הסיכומים שלה מול לפיד תקפים. “המשא ומתן שלי לא מול איילת שקד, העבודה נתנה את המנדט ללפיד ועשינו אותו מולו. הדברים חתומים וסגורים ואני לא רואה את הסיבה לשנות אותם. אם רוצים לפתוח מחדש את כל ההסכמים בואו נדבר על זה אבל לדעתי אין לזה זמן. אין לי עניין עם שקד – יש פה ממשלה שמנסים להקים, סיכמנו סיכומים ונעמוד בסיכומים שלנו”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *