לקראת מלחמה בעזה? בצה"ל מזהירים את החמאס

במערכת הביטחון מזהירים כי צה"ל יתקוף יעדים של ארגון הטרור חמאס אם טרור הבלונים לא ייפסק

במערכת הביטחון מזהירים כי צה"ל יתקוף יעדים של ארגון הטרור חמאס אם טרור הבלונים לא ייפסק. בצה"ל חוששים כי לאחר ניסיון חדירת המחבלים בחמאס מנסים להביא את הרצועה להסלמה שיכולה להתפתח למלחמה.

הבוקר, כדור רגל מחובר למטען חבלה, שנשלח מרצועת עזה עם צרור בלונים, אותר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.
חבלן שהגיע אל הזירה פיצץ את המטען.

אמש טענו ברצועת עזה כי חמאס הבטיח למצרים שיפסיק את שיגור הבלונים הממולכדים, אך בשעה זו ממשיכים פעילים של ארגון הטרור חמאס להפריח בלוני נפץ.

בימים האחרונים התגלו בשדרות, בעוטף עזה ואפילו באשדוד וסמוך לבית שמש בלונים שאליהם חוברו מטעני חבלה.

קצין החבלה של מרחב לכיש במשטרה, רב פקד אייל הלברון אמר ביום ראשון, בראיון ל'רדיו דרום' כי "הסדרה האחרונה שראינו בימים האחרונים הם בלונים שמגיעים לטווחים מאוד רחוקים ובמטענים שיכולים לפגוע משמעותית ולגרום נזק לבני אדם אם מתעסקים איתם ולכן חשוב מאוד לא להתקרב אליהם, להרחיק סקרנים מהסביבה ולהתקשר למוקד 100 של המשטרה". לדברי הלברון, "אנחנו רואים מטעני חבלה שנישאים על ידי בלונים. גם באשדוד הבלונים נשאו מטען חומר נפץ עליו, כמו בשדרות. מדובר במטענים עשרות גרמים של חומר נפץ שבהחלט יכולים לגרום נזק". עם זאת, רב פקד הלברון שלל את השמועות על רסס שהצומד למטעני החבלה שנשלחו מהרצועה, כדי להגביר את אפקט הפגיעה: "לא ראינו כרגע, יכול להיות שתוך כדי השמדה הכדוריות – אם היו – עפו, אבל אין לנו אינדיקציה לכך כרגע". הקצין הוסיף כי "אין לנו אפשרות לדעת האם יש למטעני החבלה מנגנון שיפוצץ אותם באוויר או כאשר יפגעו בקרקע, לכן אנחנו מבקשים שיתרחקו מהם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *