לקראת צום תשעה באב: ראשי הסיעות החרדיות נועדו עם ראשי משרד הבריאות

ראשי הסיעות החרדיות השרים דרעי, ליצמן וח”כ גפני נפגשו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו

 

ראשי הסיעות החרדיות השרים דרעי, ליצמן וח”כ גפני נפגשו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו.

בישיבה נידונו הנושאים והפתרונות להמשך שיגשוג עולם התורה, הישיבות והכוללים לקראת זמן אלול הבעל"ט, וכן את נוהל בתי הכנסת לתפילות.

לקראת צום תשעה באב סוכם עם ראשי הסיעות החרדיות לבקשתם, כי מספר המתפללים בבתי הכנסת יגדל. ומשרד הבריאות יפרסם בהמשך את כמות המתפללים והנוהלים".

 

יו"ר ש"ס שר הפנים הרב אריה דרעי: "ציבור בני התורה עוברים בתקופה הנוכחית משבר גדול, ולצערי, הנשירה גדולה. כולנו חייבים לפעול להשגת הסדר ובייחוד לקראת חודש אלול, ימי הרחמים והסליחות – הימים החשובים ביותר מבחינת עולם התורה. לבקשתי, האלוף במיל' רוני נומה לקח על עצמו לסייע בפרוייקט הנוכחי, להסדיר ולתכלל את כל נושא פתיחת הלימודים מול ראשי הישיבות והכוללים".

שר הבינוי והשיכון הרב יעקב ליצמן:
"לצד הצורך בזהירות יתירה למניעת הידבקות בקורונה, יש לעשות הכל להמשך קיום עולם התורה, היכלי הישיבות והכוללים, הרחבת האפשרות לתפילה בבתי כנסיות ביום יום ולקראת ט באב. הודענו שלא נאפשר המשך הגבלה שרירותית לתפילה בבתי כנסת, אלא יש להתאים לפי גודל המקום. קיימנו ישיבה מיוחדת עם שר הבריאות אדלשטיין בנושא ואנו תקווה שתימצא הדרך הנכונה לפתרון הנדרש".

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני:
"צריך להמשיך ולשמור על הוראות משרד הבריאות, במקביל דברים שהם אפשריים לעשות במסגרת הזהירות צריכים להיעשות, במיוחד בישיבות הקדושות ובכוללים שהם נשמת אפינו ואין לנו שיור רק התורה הזאת. על כן דרשתי להגדיל את מספר התלמידים בקפסולות שאין חולק על כך שפרויקט הקפסולות הצליח מעל למצופה, כדי שעולם התורה ימשיך ויפרח בייתר שאת לקראת זמן אלול הבעל"ט."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *