לראשונה מזה 40 שנה: מטוס ישראלי נחת באנטבה

לראשונה מאז מבצע אנטבה, נחתה טיסה מסחרית ישראלית בנמל התעופה שבו התקיים אחד המבצעים ההירואיים ביותר של צה"ל, מבצע אנטבה

היסטוריה תעופתית: לראשונה מאז מבצע אנטבה ב-1976, נחת מטוס ישראלי של חברת אל על בנמל התעופה שבו התקיים אחד המבצעים ההירואים של צה"ל לשחרור חטופי טיסה 139 של חברת אייר פראנס ביולי 1976. כך פורסם הבוקר באתר 'מאקו'.

"ב-5 ביולי 1976 הייתי בן 10 וכמו כל הישראלים התעוררתי בבוקר ושמעתי על המבצע הנועז שבוצע באנטבה לשחרור החטופים במטוס ההרקולס", סיפר בהתרגשות קברניט הטיסה איציק גרבר. "שנה אחר כך, בקולנוע נעמן צפיתי מוקסם בסרט מבצע יונתן. לו היה מגיע מלאך ולוחש באוזני שכעבור 13 שנה אטיס מטוסים שהשתתפו במבצע, ושכעבור 42 שנים אנחת באנטבה כקברניט אל על ואצטלם על רקע המגדל ההוא, הייתי צוחק צחוק גדול".

מאז 1976 לא נחתה טיסת נוסעים ישראלית בשדה. מחברת אל על נמסר שטיסת סאן דור במטוס בואינג 777 ארכה כ-5:15 שעות כשעל הטיסה היו 12 אנשי צוות ישראלים. הצוות הצטלם כשמאחוריו מגדל הפיקוח שעליו השתלטו לוחמי צה"ל בו עדיין ניתן לראות את הנתזים של הירי.

במבצע ההירואי יצאו כוחות מיוחדים של צה"ל במטרה לחלץ 105 נוסעי טיסת אייר פראנס שהמריאה מנמל התעופה בן גוריון לפריז. טרוריסטים גרמנים ופלסטינים חטפו את המטוס בזמן שעצר לתדלוק באתונה והובילו אותו בסופו של דבר לנמל התעופה באנטבה שבאוגנדה.

כל נוסעי המטוס חולצו בשלום ובמבצע נהרג מפקד סיירת מטכ"ל יוני נתניהו ובעקבות כך נקרא המבצע על שמו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *