לראשונה נשבר שיא במספר החרדים שרוצים להשתלב בהייטק

סטודנטים שיתקבלו יזכו למלגת לימודים בסך 12 אלף שקל למשך שלוש שנים

“הזנקים" היא תוכנית חדשה שהשיקו לפני מספר חודשים מינהל תעסוקת אוכלוסיות מגוונות בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה וקרן ידידות טורונטו, בעלות של 10 מיליון שקל, במטרה להגדיל את הייצוג של האוכלוסייה החרדית בתעשיית ההייטק והטכנולוגיה בישראל. התוכנית מיועדת לגברים ונשים מהחברה החרדית המעוניינים ללמוד במסגרת מכינה מדעית, במטרה להשתלב בסיום המכינה בלימודי תואר ראשון המובילים לתעשיית ההייטק.

לפי נתונים חדשים של "הזנקים", יותר מ־1,400 חרדים וחרדיות פנו לתוכנית השנה, ומתוכם 250 מועמדים הגיעו לשלבים הסופיים ויתחרו על 120 המקומות הפנויים בתוכנית. נתון בולט נוסף הוא שיעור חסר תקדים במספר הנשים החרדיות שפנו לתוכנית ושהגיעו לישורת האחרונה של המיונים. 40% מהמועמדים שיגיעו למיונים בתחילת החודש הבא הן נשים, כך שמדובר בנתון הגבוה ביותר שנרשם עד כה בתחום בכל מסגרת גיוס והשמה של תעסוקת חרדים בכלל ותעסוקת חרדים בהייטק, בפרט.

סטודנטים שיתקבלו לתוכנית "הזנקים" יזכו למלגת לימודים בסך 12 אלף שקל למשך שלוש שנים – בשנת המכינה, וכן בשנים א' וב' ללימודי התואר הראשון. בנוסף, הם יקבלו מעטפת ליווי לכל אורך התואר, שתקנה להם כישורים ומיומנויות, אשר יבטיחו את שילובם במשרות איכותיות בחברות הייטק. 120 משתתפי התוכנית, שיסיימו את מסלול הלימודים וההכשרה, צפויים להגדיל בלא פחות מ־50% את מספר החרדים בוגרי האוניברסיטאות שישתלבו בתעשיית ההייטק, שמספרם, לפי המועצה הלאומית כלכלה, עומד כיום על 82 גברים ונשים בלבד.התוכנית החדשה נשענת על ניסיון רב שנצבר במסגרת התוכנית "חרדים באקדמיה" – תוכנית שפיתחה והפעילה קרן ידידות טורונטו בעשר השנים האחרונות, לצורך שילוב חרדים המבקשים ללמוד באקדמיה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *