לראשונה פרופ' גמזו פותר את שאלת אומן בר"ה

"אני ממש לא מרוצה מהמתרחש במגזר החרדי"

למרות הקולות העולים ושבים מן הממשלה המבקשים סגר נוכח העליה במספר חולי הקורונה אומר הבוקר ממונה הקורונה פרופ׳ רוני גמזו לזיגמן ב׳קול ברמה׳:

"עמדתי המתנגדת לסגר מתקבלת מדי שבוע בקבינט הקורונה, למרות שיש כאלה שחושבים אחרת. אנשים חושבים שזהו פתרון קסם, צריך להבין את ההשלכות, זה מקריס את הכלכלה".

על היכולת של בתי החולים להתמודד עם המגיפה בעת הזו אומר פרופ' גמזו:

"עד שבתי החולים יגיעו למצב של אי ספיקה, יש לנו עוד זמן. צריך להצדיע להם על התפקוד שלהם שמאפשר לנו להילחם במגפה".

פרופ' גמזו מתח ביקורת על המתרחש במגזר החרדי:

"אני רוצה לראות יותר בדיקות בציבור החרדי. מי שיש לו סימפטומים ולא הולך לבדוק, מדביק אחרים. אני ממש לא מרוצה מהמתרחש במגזר החרדי, ואני כועס כשאני רואה אדישות ואי ציות להנחיות. מצד שני אני לא רוצה להתחשבן ולא להעניש עם סגר אלא לתת צ׳אנס".

לתפסית עולמו סגר אינו פתרון ובוודאי לא הסגר אותו הכרנו בעבר:

"אני לא מאמין בסגר היקפי כשאנשים מדביקים אחד את השני בבתים. אם אנחנו מגיעים לסגר, זה סגר עוצר מוחלט, עם אי יציאה מהבית עם תמיכה של מזון ע״י הרשויות".

על מצבה הקשה של מודיעין עילית:

"במודיעין עלית יש עליה מתמשכת בתחלואה. בשונה מיתר הערים החרדיות שיש תחלואה גבוהה, אבל העליה נעצרה. אחוז הבדיקות החיוביות הוא 25-30% זה אומר שאנשים לא הולכים להיבדק. זה מחייב שיתוף פעולה של רבני ומנהיגי העיר יחד עם הרשויות".

רבות דובר על האישורים לבני חו"ל להגיע לארץ ללימודים וביניהם גם בחורי ישיבה, פרופ' גמזו נחרץ ביותר לגבי נושא זה:

"אישרתי את הגעת תלמידי הישיבה מחו״ל, בכפוף לכניסה לבידוד. מוסד שלא ישמור על בידוד אמיתי או יחפף, יצטרך לותר על התלמידים והן יחזרו לחו״ל. אני דורש קיום מלא של כל ההנחיות ויהיו פקחים שיבואו לבדוק".

הימים הנוראים הקרבים ובאים עלינו לטובה מהווים אתגר לא פשוט, ונראה שכרגע אין פתרון קסמים לנושא. לדבריו של הפרופ' גמזו:

"בתי הכנסת הם אתגר גדול, כרגע אין פתרון. יש לי ארבעה שבועות כדי ליצור מתווה שיאפשר לאנשים להתפלל בצורה בטוחה בימים הנוראים".

הנשיא הרוסי הכריז בשבוע שעבר על החיסון שארצו פיתחה, חיסון אשר מצטרף לעוד מספר חיסונים שפותחו ונימצאים בשלבים מתקדמים של ניסוי בארצות המערב. לדבריו של פרופ' גמזו אנחנו בדרך הנכונה אך זה יקח עוד מס' חודשים:

"הנשיא פוטין אישר חיסון שלא עבר ניסוי על בני אדם, הוא בודק אותו תוך כדי השיווק. אני אופטימי שנמצא חיסון אבל בטווח זמן של בין 4-6 חודשים".

חסידי ברסלב משתוקקים להגיע לציון גם השנה בר"ה, לדבריו של הפרופ' השנה זה כפי הנראה לא יתרחש:

"אני לא מקבל את המתווה של אוקראינה. יש באומן התפרצות של קורונה ואסור לנו לתת טיסות המוניות בהיקפים עצומים. אני מצב שאני אתן אישור לטיסות צ׳רטר, אני לא רואה את זה קורה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. האם פרופ גמזו מאמין שמספר הנדבקים בתל אביב ככ קטן או שהוא יודע שהם לא נבדקים? הרי בברים מועדונים ומסעדות בהפגנות השונות בבלפור ובשאר הארץ עומדים קרובים וצפופים. שרים עם הפה שיורק שם בדיוק כמו בתפילה. האם הנגיף מפלה בין חרדים בבית כנסת או בחתונה של 100 אנשים לאלפי חילוניים בהפגנות? גם הנגיף שונא חרדים????

    האם זה הגיוני האצבע וזכוכית המגדל כלפי החרדים? (שגם זקא מצטרף אליהם?)

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב