לראשונה: תיפתח מגמת חילוץ והצלה בישיבה חרדית

'ישראל היום': לראשונה במערכת החינוך תיפתח בישיבה תיכונית חרדית תכנית ייחודית חדשה לחמש יחידות בגרות בלימודי חירום, חילוץ והצלה

תלמידי הישיבה 'ברנקו וייס שערי רחמים' ילמדו לחמש יחידות בגרות בלימודי חירום, חילוץ והצלה בשיתוף פיקוד העורף. התוכנית תהפוך אותם ל"כיתת כוננות". כך מפרסם הבוקר נועם (דבול) דביר ב"ישראל היום".

התלמידים ילמדו לפעול באירועי חירום דוגמת רעידת אדמה, מתקפת טילים, תאונת דרכים ושריפה. מדובר בתוכנית משותפת של משרד החינוך, בשיתוף עיריית ירושלים, עם גורמי הצלה לאומיים המתמחים בתחומים שונים.

בשנת הלימודים הקודמת התקיים פיילוט מצומצם בשני בתי ספר, אחד מהם חרדי, ובעקבות ההצלחה הוחלט באגף לפיתוח תוכניות ייחודיות במזכירות הפדגוגית של המשרד להעניק לתוכנית את האישורים ה דרושים ולצאת לדרך.

הרב חוני אזולאי, מנהל הישיבה החרדית ברנקו וייס שערי רחמים – הראשונה להפעלת המגמה הסביר: "המגמה וההכשרות העוסקות בהצלחת חיים מעצימות את התלמידים וגורמות להם לבנות אישיות של נתינה ושליחות. אנו זוכים לראות פירות אחרי שנה של הפעלת התוכנית, והתלמידים מקבלים מוטיבציה למעורבות חברתית משמעותית. הם נעשים בוגרים יותר, ואף רמת ההישגים הלימודיים בשאר מקצועות הלימוד עולה".

עוד אמר: "הלימודים במגמת חילוץ והצלה מעצימים את רצונם לשרת את עם ישראל באופן משמעותי בכל מקום בהמשך; בארגוני הצלה וחירום או בצה"ל".

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. על כל אלו שלא יוצאים למחות כבר כּתיב עליהם "וַיִּתְאַפַּק הָמָן"

    לצערינו הרב: במדינת איזראל – שוב יש ניסיונות עקירת הדת ע"י ממשלת הכופרים המשומדים מזרע עמלק שנמשכת שנים: -אתמול התקבלה בבית המשפט הצבאי ביפו ההחלטה בעניינו של אסיר עולם התורה, המוסר נפשו לקדש שם שמים ברבים, בן העליה, האברך החשוב, הגאון הגדול, המתמיד של הדור, בעל יראת שמים מיוחד, מגאוני ישראל, ומגדולי ישראל, "שר האמת" מורינו הרב מאיר בלוי שליט"א שלוחה דרבנן, שנעצר והושלך לכלא הצבאי בגין התנגדותו לגיוס חרדים, וסירובו לשתף פעולה עם חוק הגיוס.

    בהחלטתו קצב בית המשפט את עונשו של הרב בלוי ל-55 ימי מאסר, לעומת 150 יום אותם דרשה הפרקליטות, וזאת בהתחשב לשהות הארוכה שלו במעצר פתוח, ובקיזוז ימי המאסר שכבר שהה בתחילת מעצרו הוא צפוי להשתחרר עוד לפני ראש השנה.

    בזמן מעצרו שוהה אסיר עולם התורה באגף המיוחד בישיבת המהר"ם מרוטנבורג שבכלא הצבאי, זאת עקב סירובו ללבוש את מדי הצבא הטמאים, ובכך נפטר ממטלות הכלא המסריחה מציונות וכפירה בקב"ה רח"ל.

    ע"פ פסיקת ביהמ"ש הוא נכנס אמש (שלישי) למעצר, כשהוא לווה לכלא הצבאי במאות יראי השם המבינים בעם, ביחד עם כל בני משפחתו שלבשו בגדי שבת לקראת הזכיה הגדולה שאחד מבני משפחתם מקדש שם שמים ברבים במדינת ישראל.

    בעקבות מעצרו של בן העליה צפויים במגזר החרדי לקיים סדרת מחאות נגד חוק הגיוס בכלל ונגד מעצרו של בן העליה בפרט, כשבין התאריכים שנשקלים לביצוע המחאות המרכזיות הוא יום שלישי י"ז באלול התשע"ט – יום הבחירות לכנסת המינים שר"י.

    כזכור בן העליה האברך הרה"ג ר' מאיר בלוי שליט"א נעצר בידי משטרת קרית ספר, בשלהי חודש אדר א', בעת שהשתתף בהפגנת מחאה נגד גזירת גיוס בנות, והוא הועבר לכלא הצבאי, שם שהה כשבוע בבידוד, עד שהועבר למעצר פתוח בו ניתנה לו האפשרות לשקוד על תלמודו בבית המדרש במקום, כשמידי סוף שבוע היה משוחרר לביתו ולמשפחתו, וכן חופשות נוספים.

    יצויין כי הימים ששהה בן הישיבה במעצר פתוח לא נוכו "הרשעים הערורים" ימ"ח וזכרם, ממספר ימי המאסר שנגזרו עליו, אולם בית המשפט לקח את שהותו במעצר פתוח בעת שחישב את כלל ימי המאסר שגזר נגדו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. הספרדים כבר לא תמימים

    בית חחחחחחח אני מכיר טוב מאוד את המקום לא יתכן שבית הספר "שערי רחמים" של הרב חוני בסנהדיה יש בחורים שמעשנים סמים ובנות ויצאו עם בגרות ועוד 5 יחידות
    תפסיקו לבלבל את המח

    רשם בישיבות |
    הגב